Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet- Promocja zdrowia w popkulturze W3-PE-OP-S2-10
Ćwiczenia (C) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Literatura:

Literatura obowiązkowa"

1. Leksy K.: Młodzież we współczesnej przestrzeni społeczno-kulturowej. Wybrane aspekty zdrowotne i pedagogiczne. Difin SA, Warszawa 2020.

2. 3. Borzucka-Sitkiewicz K., Leksy K.: Ekshibicjonizm społeczny w Internecie. Motywy i potencjalne zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa młodzieży. UŚ, Katowice, 2017.

3. Melosik Z: Kultura popularna i tożsamość młodzieży. W niewoli władzy i wolności. Impuls, Kraków 2013.

4. Górnik-Durose M. (red.): Kultura współczesna a zdrowie. GWP, Sopot 2013.

5. Andrzejewska A.: Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne. Difin, Warszawa 2014.

6. Gromkowska-Melosik A., Melosik Z. (red.): Kultura popularna: konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010.

7. Hejwosz D., Jakubowski W.(red.): Kultura popularna – tożsamość – edukacja. Impuls, Kraków 2010.

8. Jakubowski W., Jaskulska S. (red.): Kultura mediów, ciało i tożsamość – konteksty socjalizacyjne i edukacyjne. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.

9. Woynarowska B. (red.): Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. PWN, Warszawa 2017.

13. Wójtewicz A.: Ciało w kulturze konsumpcji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2014.

14. Wysocka E. (red.): Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie. Zagrożenia rozwojowe i społeczne. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2012.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa będzie ustalana na podstawie:

- obecności na zajęciach (dopuszcza się 1 nieobecność nieusprawiedliwioną);

- przygotowania do zajęć i aktywności studenta w trakcie zajęć (zaznaczane na liście znakiem +;

- opracowanie scenariusza zajęć warsztatowych zgodnie z podanym przez prowadzącego wzorem scenariusza. Brana pod uwagę będzie przede wszystkim adekwatność scenariusza do tematyki przedmiotu (ukazanie zjawiska charakterystycznego dla kultury popularnej w kontekście zdrowia - jego promocji, poprawy, ochrony itd.).

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie w problematykę zdrowia i jego promocji oraz kultury popularnej. Poszukiwanie wspólnej płaszczyzny.

2. Nowe technologie w życiu współczesnego człowieka - konteksty zdrowotne. Technologia w służbie promocji zdrowia - czy to w ogóle możliwe?

3. „Kupuję, więc jestem" - jakość życia i zdrowie (nad)konsumentów. Próba oceny.

4. Ciało w popkulturze - czy dbałość o ciało zawsze sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu?

5. Ja w sieci - przejawy ekshibicjonizmu społecznego w Internecie. Potencjalne konsekwencje dla zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.

6. Zdrowotne konteksty seksualizacji kultury współczesnej i zjawiska sekstingu - obszar oddziaływań edukacyjno-profilaktycznych dla edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.

7/8. Jak promować zdrowie w dobie dominacji popkultury? - propozycje zajęć warsztatowych.

Metody dydaktyczne:

Wykład, praca w grupach, praca własna studenta, dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi piątek (parzyste), 11:30 - 13:00, sala Zajęcia zdalne
Karina Leksy 20/24 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)