1. Ablewicz K.: Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice. Kraków 1994, UJ.
2. Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2008, PWN.
3. Bauman T. (red.): Praktyka badań pedagogicznych. Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
4. Bereźnicki F.: Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych. Kraków 2010, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
5. Creswell J.W.: Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków 2013, UJ.
6. Duraj-Nowakowa K.: Studiowanie literatury przedmiotu. Kraków 2003, UJ.
7. Flick U.: Projektowanie badania jakościowego. Niezbędnik badacza. Metodologia. Warszawa 2010, PWN.
8. Grzybowski P. P., Sawicki K.: Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Kraków 2010, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
9. Guzik-Tkacz Marta: Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice. Warszawa 2011, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
10. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP.
11. Krüger H.-H.: Metody badań w pedagogice. Gdańsk 2007, GWP.
12. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja. Lublin 2011, UMCS.
13. Lewowicki T.: O pryncypiach metodologicznych – wspomnienia czy standardy uprawiania nauki? „Ruch Pedagogiczny” 2016, nr 1.
14. Magda-Adamowicz M., Kowalska E. (red.): Dziecko i dzieciństwo w badaniach pedagogicznych. Toruń 2020, Wydawnictwo Adam Marszałek.
15. Morawski R.Z.: Etyczne aspekty działalności badawczej w naukach empirycznych. Warszawa 2011, UW.
16. Palka S: Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej. Kraków 2018, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
17. Pinker S.: Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku. Sopot 2016, Smak słowa.
18. Piorunek M. (red.): Badania biograficzne i narracyjne w perspektywie interdyscyplinarnej. Aplikacje – Egzemplifikacje – Dylematy metodologiczne. Poznań 2016, UAM.
19. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, WAiP.
20. Skibska J. (red.): Diagnoza interdyscyplinarna. Wybrane problemy. Kraków 2017, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
21. Szlosek F. (red.): Badanie. Dojrzewanie. Rozwój (na drodze do doktoratu). Odrębność metodologiczna a dyscyplinarność danej dziedziny wiedzy. Warszawa – Ra-dom 2016, Instytut Pedagogiki APS, Instytut Technologii Eksploatacji – PIB w Radomiu.
22. Urbaniak-Zając D.: W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Badania rekonstrukcyjne. Kraków 2016, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
23. Wojciechowska R.: Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej. Warszawa 2010, Difin.
24. Yin R.K.: Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Kraków 2015, UJ.
25. Zenderowski R.: Praca magisterska, licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej. Warszawa 2009, CeDeWu.
|