Literatura: |
1. Biomedyczne podstawy logopedii, red. S. Milewski, J. Kuczkowski, K. Kaczorowska – Brey, Gdańsk 2014
2. Demel G., Elementy logopedii, WSiP, Warszawa 1987.
3. Demel G., Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, Warszawa 1978.
4. Emiluta – Rozya D. ,Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa 2006.
5. Gałkowski T., Jastrzębowska J., Logopedia, Opole 1999.
6. Gruba J., Polewczyk I., Wybrane zagadnienia logopedyczne część I sz, ż, cz, dż, Gliwice, 2003.
7. Jastrzębowska J.: Podstawy wiedzy o logopedii. Opole 1995.
8. Jeżowska-Krasnodębska E , Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym, Kraków 2015.
9. Kaczmarek L., Nasze dziecko uczy się mowy, Wyd. Lubelskie, Lublin 1970,1977.
10. Kania J.T., Szkice logopedyczne, WPIS, Warszawa 1982.
11. Kozłowska K., Wady wymowy możemy usunąć, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1998.
12. Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, M. Kurkowski, Lublin 2012.
13. Minczakiewicz E., Mowa – rozwój, zaburzenia, terapia, WSP, Kraków 1997.
14. Pluta-Wojciechowska D., Opis zaburzeń mowy jako pierwszy etap postępowania logopedycznego, Logopedia Silesiana 1, 31-46, 2012, http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Logopedia_Silesiana/Logopedia_Silesiana-r2012-t1/Logopedia_Silesiana-r2012-t1-s31-46/Logopedia_Silesiana-r2012-t1-s31-46.pdf
15. Polewczyk I., Diagnozowanie i stymulowanie percepcji słuchowej dzieci w wieku przedszkolnym, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2013.
16. Polewczyk I., Dziecko z CAPD (Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego ) w szkole – strategie diagnostyczne i terapeutyczne, [w:] J. Skibska (red.), Dziecko z wadą słuchu oraz Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego (CAPD), Wydawnictwo Libron Kraków 2014
17. Rocławski B., Poradnik fonetyczny dla nauczycieli, WSiP, Warszawa 1981, 1986.
18. Rocławski B., red. Opieka logopedyczna od poczęcia, Gdańsk 1991.
19. Rocławski B., Słuch fonemowy i fonetyczny, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1991.
20. Rodak H., Terapia dziecka z wadą wymowy, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa1994.
21. Sachajska E., Uczymy poprawnej wymowy, WSiP, Warszawa1981.
22. Sawa B., Dzieci z zaburzeniami mowy, WSiP, Warszawa 1990.
23. Scott L., Guitar C., Jak mówić w szkole o jąkaniu? Podręcznik dla nauczycieli i logopedów (Straight Talk for Teachers. A Handbook for Teachers and Speech-Language Pathologists), tłum.: Węsierska M., Wydawnictwo Centrum Logopedyczne, Katowice 2012.
24. Słodownik-Rycaj E., O mowie dziecka. Jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2000.
25. Styczek I., Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego, WSiP, Warszawa 1985.
26. Styczek I., Logopedia, PWN, Warszawa 1981.
27. Tarkowski Z., Jąkanie wczesnodziecięce, WSiP, Warszawa 1992.
28. Węsierska K., Jeziorczak B., Czy moje dziecko się jąka? Przewodnik dla rodziców małych dzieci, które mają problem z płynnym mówieniem. Wydawnictwo Centrum Logopedyczne, Katowice 2011.
|