Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i terapia logopedyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-MJS2-PPIW-8
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza i terapia logopedyczna
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk, Radosław Szymański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Wykłady: kolokwium

Ćwiczenia: Przygotowanie pracy zaliczeniowej – diagnoza mowy dziecka wg. podanych kryteriów, , aktywność na zajęciach, przygotowanie merytoryczne do dyskusji

Ocena modułu: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń

W przypadku oceny niedostatecznej z części składowych, wymagana jest ocena poprawkowa. Do średniej wliczają się wszystkie oceny również te niedostateczne

Pełny opis:

Przedmiot składa się z wykładów i ćwiczeń. Na wykładach przedstawione są teoretyczne podstawy logopedii. Omówione są zagadnienia dotyczące mowy, klasyfikacji zaburzeń, rozwoju mowy, funkcji prymarnych w odniesieniu do funkcji sekundarnych. Omawiane są szczegółowo zaburzenia takie jak jąkanie, uszkodzenie słuchu. Na ćwiczeniach uwaga skupiona jest za zagadnieniach praktycznych, związanych najbardziej z zawodem nauczyciela przedszkola i klas I – III. Uwaga skupiona jest na zaburzeniu mowy najbardziej rozpowszechnionym wśród dzieci – dyslalli. Student zapoznaje się ze sposobami profilaktyki zaburzeń mowy, stymulowania rozwoju mowy, diagnozy upragnionej dla zawodu nauczyciela.

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa przedmiotu – średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń.

• Zaliczenie wykładu –test końcowy.

• Zaliczenie ćwiczeń – aktywność na zajęciach, znajomość literatury przedmiotu, praca zaliczeniowa (indywidualna ) .

Pełny opis:

Przedmiot składa się z wykładów (15h) i ćwiczeń (30h).

Przedmiot: Diagnoza i terapia logopedyczna, obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu diagnostyki, profilaktyki i elementów terapii logopedycznej dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu logopedii, które umożliwią nauczycielowi skuteczną realizację zadań z zakresu diagnozy mowy, percepcji słuchowej, profilaktyki zaburzeń mowy, współpracy z rodzicami i innymi specjalistami, głównie z logopedą, psychologiem. Student zapoznaje się z problematyką metodyki postępowania logopedycznego w przypadku opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii i innych zaburzeń, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice). Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa przedmiotu – średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń.

• Zaliczenie wykładu –test końcowy.

• Zaliczenie ćwiczeń – aktywność na zajęciach, znajomość literatury przedmiotu, praca zaliczeniowa (indywidualna ) diagnoza percepcji słuchowej dziecka lub mowy dziecka.

Pełny opis:

Przedmiot: Diagnoza i terapia logopedyczna, obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu diagnostyki, profilaktyki i elementów terapii logopedycznej dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu logopedii, które umożliwią nauczycielowi skuteczną realizację zadań z zakresu diagnozy mowy, percepcji słuchowej, profilaktyki zaburzeń mowy, współpracy z rodzicami i innymi specjalistami, głównie z logopedą, psychologiem. Student zapoznaje się z problematyką metodyki postępowania logopedycznego w przypadku opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii i innych zaburzeń, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice). Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk, Joanna Skowron
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa przedmiotu – średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń.

• Zaliczenie wykładu –test końcowy.

• Zaliczenie ćwiczeń – aktywność na zajęciach, znajomość literatury przedmiotu, praca zaliczeniowa (indywidualna ) diagnoza percepcji słuchowej dziecka lub możliwość wykonania projektu mini projektu e-Service Learning, Zaangażowanie w prowadzenie mini projektów e-Service Learning umożliwia częściowe zwolnienie z weryfikacji niektórych efektów kształcenia. Projekty ustala się indywidualnie z chcącymi zaangażować się społecznie studentami.


Pełny opis:

Przedmiot: Diagnoza i terapia logopedyczna, obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu diagnostyki, profilaktyki i elementów terapii logopedycznej dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu logopedii, które umożliwią nauczycielowi skuteczną realizację zadań z zakresu diagnozy mowy, percepcji słuchowej, profilaktyki zaburzeń mowy, współpracy z rodzicami i innymi specjalistami, głównie z logopedą, psychologiem. Student zapoznaje się z problematyką metodyki postępowania logopedycznego w przypadku opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii i innych zaburzeń, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice). Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Polewczyk
Prowadzący grup: Irena Polewczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa przedmiotu – średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń.

• Zaliczenie wykładu –test końcowy.

• Zaliczenie ćwiczeń – aktywność na zajęciach, znajomość literatury przedmiotu, praca zaliczeniowa (indywidualna ) diagnoza percepcji słuchowej dziecka lub możliwość wykonania projektu mini projektu e-Service Learning, Zaangażowanie w prowadzenie mini projektów e-Service Learning umożliwia częściowe zwolnienie z weryfikacji niektórych efektów kształcenia. Projekty ustala się indywidualnie z chcącymi zaangażować się społecznie studentami.


Pełny opis:

Przedmiot składa się z wykładów (15h) i ćwiczeń (30h).

Przedmiot: Diagnoza i terapia logopedyczna, obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu diagnostyki, profilaktyki i elementów terapii logopedycznej dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu logopedii, które umożliwią nauczycielowi skuteczną realizację zadań z zakresu diagnozy mowy, percepcji słuchowej, profilaktyki zaburzeń mowy, współpracy z rodzicami i innymi specjalistami, głównie z logopedą, psychologiem. Student zapoznaje się z problematyką metodyki postępowania logopedycznego w przypadku opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii i innych zaburzeń, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice). Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)