Diagnoza i terapia logopedyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-MJS2-PPIW-8 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza i terapia logopedyczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT ŚR CZ C
C
C
W
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk, Radosław Szymański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Wykłady: kolokwium Ćwiczenia: Przygotowanie pracy zaliczeniowej – diagnoza mowy dziecka wg. podanych kryteriów, , aktywność na zajęciach, przygotowanie merytoryczne do dyskusji Ocena modułu: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń W przypadku oceny niedostatecznej z części składowych, wymagana jest ocena poprawkowa. Do średniej wliczają się wszystkie oceny również te niedostateczne |
|
Pełny opis: |
Przedmiot składa się z wykładów i ćwiczeń. Na wykładach przedstawione są teoretyczne podstawy logopedii. Omówione są zagadnienia dotyczące mowy, klasyfikacji zaburzeń, rozwoju mowy, funkcji prymarnych w odniesieniu do funkcji sekundarnych. Omawiane są szczegółowo zaburzenia takie jak jąkanie, uszkodzenie słuchu. Na ćwiczeniach uwaga skupiona jest za zagadnieniach praktycznych, związanych najbardziej z zawodem nauczyciela przedszkola i klas I – III. Uwaga skupiona jest na zaburzeniu mowy najbardziej rozpowszechnionym wśród dzieci – dyslalli. Student zapoznaje się ze sposobami profilaktyki zaburzeń mowy, stymulowania rozwoju mowy, diagnozy upragnionej dla zawodu nauczyciela. |
|
Uwagi: |
brak |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
C
WT ŚR CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa przedmiotu – średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń. • Zaliczenie wykładu –test końcowy. • Zaliczenie ćwiczeń – aktywność na zajęciach, znajomość literatury przedmiotu, praca zaliczeniowa (indywidualna ) . |
|
Pełny opis: |
Przedmiot składa się z wykładów (15h) i ćwiczeń (30h). Przedmiot: Diagnoza i terapia logopedyczna, obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu diagnostyki, profilaktyki i elementów terapii logopedycznej dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu logopedii, które umożliwią nauczycielowi skuteczną realizację zadań z zakresu diagnozy mowy, percepcji słuchowej, profilaktyki zaburzeń mowy, współpracy z rodzicami i innymi specjalistami, głównie z logopedą, psychologiem. Student zapoznaje się z problematyką metodyki postępowania logopedycznego w przypadku opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii i innych zaburzeń, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice). Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ C
C
C
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa przedmiotu – średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń. • Zaliczenie wykładu –test końcowy. • Zaliczenie ćwiczeń – aktywność na zajęciach, znajomość literatury przedmiotu, praca zaliczeniowa (indywidualna ) diagnoza percepcji słuchowej dziecka lub mowy dziecka. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot: Diagnoza i terapia logopedyczna, obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu diagnostyki, profilaktyki i elementów terapii logopedycznej dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu logopedii, które umożliwią nauczycielowi skuteczną realizację zadań z zakresu diagnozy mowy, percepcji słuchowej, profilaktyki zaburzeń mowy, współpracy z rodzicami i innymi specjalistami, głównie z logopedą, psychologiem. Student zapoznaje się z problematyką metodyki postępowania logopedycznego w przypadku opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii i innych zaburzeń, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice). Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT W
ŚR CZ C
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk, Joanna Skowron | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa przedmiotu – średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń. • Zaliczenie wykładu –test końcowy. • Zaliczenie ćwiczeń – aktywność na zajęciach, znajomość literatury przedmiotu, praca zaliczeniowa (indywidualna ) diagnoza percepcji słuchowej dziecka lub możliwość wykonania projektu mini projektu e-Service Learning, Zaangażowanie w prowadzenie mini projektów e-Service Learning umożliwia częściowe zwolnienie z weryfikacji niektórych efektów kształcenia. Projekty ustala się indywidualnie z chcącymi zaangażować się społecznie studentami. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot: Diagnoza i terapia logopedyczna, obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu diagnostyki, profilaktyki i elementów terapii logopedycznej dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu logopedii, które umożliwią nauczycielowi skuteczną realizację zadań z zakresu diagnozy mowy, percepcji słuchowej, profilaktyki zaburzeń mowy, współpracy z rodzicami i innymi specjalistami, głównie z logopedą, psychologiem. Student zapoznaje się z problematyką metodyki postępowania logopedycznego w przypadku opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii i innych zaburzeń, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice). Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
C
WT W
ŚR CZ C
C
C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Polewczyk | |
Prowadzący grup: | Irena Polewczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocena końcowa przedmiotu – średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń. • Zaliczenie wykładu –test końcowy. • Zaliczenie ćwiczeń – aktywność na zajęciach, znajomość literatury przedmiotu, praca zaliczeniowa (indywidualna ) diagnoza percepcji słuchowej dziecka lub możliwość wykonania projektu mini projektu e-Service Learning, Zaangażowanie w prowadzenie mini projektów e-Service Learning umożliwia częściowe zwolnienie z weryfikacji niektórych efektów kształcenia. Projekty ustala się indywidualnie z chcącymi zaangażować się społecznie studentami. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot składa się z wykładów (15h) i ćwiczeń (30h). Przedmiot: Diagnoza i terapia logopedyczna, obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu diagnostyki, profilaktyki i elementów terapii logopedycznej dziecka przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu logopedii, które umożliwią nauczycielowi skuteczną realizację zadań z zakresu diagnozy mowy, percepcji słuchowej, profilaktyki zaburzeń mowy, współpracy z rodzicami i innymi specjalistami, głównie z logopedą, psychologiem. Student zapoznaje się z problematyką metodyki postępowania logopedycznego w przypadku opóźnionego rozwoju mowy, dyslalii i innych zaburzeń, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice). Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.