Literatura: |
Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2009,
Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wyd. Naukowe UJ, Kraków, 2009
Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2018
Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001,
Gruszczyński L.: Kwestionariusze w socjologii, Wyd UŚ. Katowice 1999
Hajduk Z., Ogólna metodologia nauk, Lublin 2007
Lutyńska K., Wywiad kwestionariuszowy, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1984,
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.
Mayntz R., Holm K., Hubner P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, PWN, Warszawa 1985.
Nowak S. (red.), Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965.
Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.
Silverman D., Interpretacja badań jakościowych, PWN, Warszawa, 2008
Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa, 2008
Sztumski J. , Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995,
|
Zakres tematów: |
Planowanie i organizacja badania naukowego.
Struktura procesu badawczego,
Rola teorii w projektowaniu i interpretowaniu wyników badań empirycznych.
Konceptualizacja, operacjonalizacja w badaniach ilościowych, jakościowych i mieszanych.
Narzędzia pomiarowe w badaniach społecznych
Dobór próby badawczej - modele probabilistyczne i nieprobabilistyczne.
Podstawowe metody badań ilościowych i jakościowych. Badania na planie mieszanym.
Opracowanie materiału badawczego o charakterze ilościowym i jakościowym. Formułowanie wniosków.
Przygotowanie raportu z badań empirycznych.
Etyczne problemy badań naukowych.
|