Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Poznawcza psychologia stosowana W3-PS-SM-PPS-024
Ćwiczenia (C) semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Poniższa literatura jest, we fragmentach, wskazywana jako użyteczna dla realizowanych zadań. Ponadto, dla konkretnych tematów, realizujący wyszukują na bieżąco, z pomocą prowadzącej, adekwatne źródła.

Czarniawska, E. (2007). Psychologia węchu i pamięci węchowej. Warszawa: WAiP.

Falkowski, A., Zaleśkiewicz, T. (2011). Poznawcza psychologia w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Francuz, P. [red.] (2007). Obrazy w umyśle: studia nad percepcją i wyobraźnią.

Francuz, P. (2013). Imagia: w kierunku neurokognitywnej teorii obrazu.

https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/bitstream/handle/item/30312/wierzchon_koszty_poznawcze_uczenia_mimowolnego_2009.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia: o myśleniu szybkim i wolnym.

Kolańczyk, A. (2014). Samo się nie myśli: afekt w procesach poznawczych.

Kovecses, Z. (2011). Język, umysł, kultura: praktyczne wprowadzenie.

Nęcka, E. (2018). Trening poznawczy. czy umysł można trenować tak jak trenuje się mięśnie? Wydawnictwo Smak Słowa.

Kossowska, M., Śpiewak, S., Śmieja, M. (2005). Społeczne ścieżki poznania. Wydawnictwo GWP.

Spence, C. (2018). Gastrofizyka. Nowa wiedza o jedzeniu. Warszawa: Świat książki.

Metody i kryteria oceniania:

- weryfikacja ustnych wypowiedzi w trakcie każdych zajęć, pozwalająca na ocenienie merytorycznych i społecznych umiejętności studenta

- ocena formy realizacji zadania zespołowego (zaangażowane zasoby, poziom oryginalności, poziom przedstawienia)

- ocena adekwatności zadania względem ustalonych dla pracy kryteriów: odniesienie teoretyczne: wyróżnione min. 3 reguły poznawcze istotne dla omawianego zagadnienia, ilustracje występowania zjawiska, obecność/jakość autorskiego pomysłu wykorzystania omówionych zasad/omawianego zjawiska

- harmonijne dopasowanie poziomów: formy i merytorycznej jakości zadania

- ocena poziomu zaangażowania studenta w omawianie realizacji zadań innych zespołów

- obecność na min. 60% zajęć

- opcjonalnie: ocena z kolokwium (test)

Zakres tematów:

Ustalony odrębnie dla poszczególnych grup i zamieszczony w plikach odnośnych zespołów na platformie Teams i w poniższych tabelach "Informacje o grupie".

Metody dydaktyczne:

Zarówno w trakcie zajęć jak i w ramach pracy własnej studentów wskazywane, stymulowane i wymagane są działania mieszczące się w ramach czterech podstawowych metod:

asymilacyjnej

problemowej

praktycznej

eksponującej

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (nieparzyste), 8:00 - 9:30, sala 7
co druga środa (parzyste), 9:45 - 11:15, sala 7
Teresa Sikora 21/26 szczegóły
2 co druga środa (parzyste), 8:00 - 9:30, sala 7
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 11:15, sala 7
Teresa Sikora 26/26 szczegóły
3 każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15, sala 111
Teresa Sikora 26/26 szczegóły
4 każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00, sala 111
Teresa Sikora 27/26 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)