Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka W6-PP-NM-WWR
Ćwiczenia (C) semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

McWilliam R.A. (2010). Assessing families’ needs with the Routines-Based Interview. W: Harris K, R., Graham S., Working with families of young children with special needs. New York, London: The Guilford Press.

McWilliam R.A. (2010). Routines-Based Early Intervention. Supporting young children and their families, Baltimore, London, Sydney: P.H Brookes Publishing.

Pełny kwestionariusz wywiadu oparty na Routines-Based Model (RBM) jest dostępny pod adresem: http://eieio.ua.edu/uploads/1/1/0/1/110192129/rbi_reporting_form_rozdział_5_formularz_raporto wy_rbi_.pdf

Informacje na temat metody RBM dostępne są pod adresem: http://eieio.ua.edu

Wczesna Interwencja. Praktyki rekomendowane. 2020.

Metody i kryteria oceniania:

1. Analiza indywidualnych przypadków - pisemna analiza wywiadu opartego o rutynowe czynności dnia codziennego, przygotowanie ekomapy

2. Przygotowanie i przeprowadzenie fragmentu zajęć na temat wczesnego wspomagania rozwoju

Zakres tematów:

1. Wywiad opartu o rutynowe czynności dnia codziennego.

2. Ekomapa jako przykład poznania zasobów rodziny

3. Indywidualny plan wsparcia dziecka i rodziny

Metody dydaktyczne:

metoda projektu, praca w grupach, dyskusja, elementy wykładowe z prezentacją multimedialną

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 12:00 - 15:45, sala Zajęcia zdalne
Sylwia Wrona, Robert McWilliam 18/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)