Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu w klasach I--III W6-PP-NM-KWIBEZ2
Wykład (W) semestr zimowy 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Program nauczania edukacji dla bezpieczeństwa dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, MON, Warszawa, 2018

Edukacja dla bezpieczeństwa. Podręcznik. Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdynia, 2012

Edukacja dla bezpieczeństwa. Ćwiczenia. Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdynia, 2012

Maszczak T.-Metodyka wychowania fizycznego. Wyd. AWF, W-wa 2004

Osiński W.-Zarys teorii wychowania fizycznego. Wyd.AWF Poznań-Poznań 2002

Strzyżewski S.-Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WSiP, W-wa 1996

Sulisz S.-Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. WSiP, W-wa 2000

Wolny B.-Wychowanie fizyczne w zreformowanej szkole. Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin 2009

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin ustny obejmuje zagadnienia z zakresu wszystkich tematów wymienionych w merytorycznych treściach zajęć z uwzględnieniem literatury podstawowej i wskazanych elementów literatury uzupełniającej. Studenci otrzymają 5 pytania z losowo wybranych obszarów tematycznych. Udzielając odpowiedzi student powinien wykazać się podstawową wiedzą merytoryczną, umiejętnym operowaniem treściami, wskazującym na zrozumienie prezentowanych zagadnień

Wyczerpująca odpowiedź na 5 pytań ocena bdb

Mniej wyczerpująca odpowiedź na 5 ocena dobry plus

Wyczerpująca odpowiedź na 4 pytania ocena dobry

Wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania ocena dostateczny plus

Mniej wyczerpująca odpowiedź na 3 pytania ocena dostateczna

Odpowiedź na mniej niż 3 pytania ocena niedostateczna

Zakres tematów:

Dydaktyka edukacji dla bezpieczeństwa. Prawne podstawy edukacji dla bezpieczeństwa. Główne założenia podstawy programowej dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Zalecane warunki i sposób realizacji przedmiotu. Współpraca nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa z przedstawicielami wojska, policji i straży pożarnej. Kompetencje i ich kształtowanie w ramach nauczania edukacji dla bezpieczeństwa. Metody nauczania stosowane na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa. Wykonanie programu nauczania, przygotowanie planu szkolenia, projektowanie środowiska materialnego lekcji. Prowadzenie lekcji edukacji dla bezpieczeństwa

Poznanie terminologii używanej w pedagogice i kulturze fizycznej na poziomie rozszerzonym wraz z zasadami bezpieczeństwa.

Współczesne kierunki rozwoju pedagogiki oraz kultury fizycznej. Zapoznanie się ze specyfiką przedmiotową i metodologiczną. Bezpieczeństwo w przedszkolu, szkole i w innych sytuacjach

Teoria i metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w wychowaniu wczesnoszkolnym w oparciu o przepisy bezpieczeństwa.

Pogłębienie wiedzy z zakresu rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym.

Uporządkowanie wiedzy na temat zasad, norm etycznych, etyki zawodowej oraz przepisów bezpieczeństwa obowiązujących w systemie oświatowym.

Nauka projektowania działań praktycznych (program w.f., plan pracy, konspekty lekcji w.f.) oraz wdrożenie do samodzielnego prowadzenia zajęć z tego przedmiotu. Animacja pracy nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych

Metody dydaktyczne:

Wykład z prezentacją multimedialną, Wykład problemowy z dyskusją

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 15:45 - 19:30, sala B1.2
Tomasz Szurmik 21/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-7 (2022-11-16)