Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu w klasach I--III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-NM-KWIBEZ2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu w klasach I--III
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Szurmik
Prowadzący grup: Tomasz Szurmik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia ( w skali 2.0-5.0 ), przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie ( tzn. co najmniej na ocenę dostateczna).

Pełny opis:

Dydaktyka edukacji dla bezpieczeństwa. Prawne podstawy edukacji dla bezpieczeństwa. Główne założenia podstawy programowej dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Zalecane warunki i sposób realizacji przedmiotu. Współpraca nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa z przedstawicielami wojska, policji i straży pożarnej. Kompetencje i ich kształtowanie w ramach nauczania edukacji dla bezpieczeństwa. Metody nauczania stosowane na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa. Wykonanie programu nauczania, przygotowanie planu szkolenia, projektowanie środowiska materialnego lekcji. Prowadzenie lekcji edukacji dla bezpieczeństwa

Poznanie terminologii używanej w pedagogice i kulturze fizycznej na poziomie rozszerzonym wraz z zasadami bezpieczeństwa.

Współczesne kierunki rozwoju pedagogiki oraz kultury fizycznej. Zapoznanie się ze specyfiką przedmiotową i metodologiczną. Bezpieczeństwo w przedszkolu, szkole i w innych sytuacjach

Teoria i metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w wychowaniu wczesnoszkolnym w oparciu o przepisy bezpieczeństwa.

Pogłębienie wiedzy z zakresu rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym.

Uporządkowanie wiedzy na temat zasad, norm etycznych, etyki zawodowej oraz przepisów bezpieczeństwa obowiązujących w systemie oświatowym.

Nauka projektowania działań praktycznych (program w.f., plan pracy, konspekty lekcji w.f.) oraz wdrożenie do samodzielnego prowadzenia zajęć z tego przedmiotu. Animacja pracy nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Szurmik
Prowadzący grup: Tomasz Szurmik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia ( w skali 2.0-5.0 ), przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie ( tzn. co najmniej na ocenę dostateczna).

Pełny opis:

Dydaktyka edukacji dla bezpieczeństwa. Prawne podstawy edukacji dla bezpieczeństwa. Główne założenia podstawy programowej dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Zalecane warunki i sposób realizacji przedmiotu. Współpraca nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa z przedstawicielami wojska, policji i straży pożarnej. Kompetencje i ich kształtowanie w ramach nauczania edukacji dla bezpieczeństwa. Metody nauczania stosowane na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa. Wykonanie programu nauczania, przygotowanie planu szkolenia, projektowanie środowiska materialnego lekcji. Prowadzenie lekcji edukacji dla bezpieczeństwa

Poznanie terminologii używanej w pedagogice i kulturze fizycznej na poziomie rozszerzonym wraz z zasadami bezpieczeństwa.

Współczesne kierunki rozwoju pedagogiki oraz kultury fizycznej. Zapoznanie się ze specyfiką przedmiotową i metodologiczną. Bezpieczeństwo w przedszkolu, szkole i w innych sytuacjach

Teoria i metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w wychowaniu wczesnoszkolnym w oparciu o przepisy bezpieczeństwa.

Pogłębienie wiedzy z zakresu rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym.

Uporządkowanie wiedzy na temat zasad, norm etycznych, etyki zawodowej oraz przepisów bezpieczeństwa obowiązujących w systemie oświatowym.

Nauka projektowania działań praktycznych (program w.f., plan pracy, konspekty lekcji w.f.) oraz wdrożenie do samodzielnego prowadzenia zajęć z tego przedmiotu. Animacja pracy nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych

Uwagi:

brak

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Szurmik
Prowadzący grup: Tomasz Szurmik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Średnia arytmetyczna ocen z wymaganych w module form weryfikacji efektów kształcenia ( w skali 2.0-5.0 ), przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie ( tzn. co najmniej na ocenę dostateczna).

Pełny opis:

Dydaktyka edukacji dla bezpieczeństwa. Prawne podstawy edukacji dla bezpieczeństwa. Główne założenia podstawy programowej dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Zalecane warunki i sposób realizacji przedmiotu. Współpraca nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa z przedstawicielami wojska, policji i straży pożarnej. Kompetencje i ich kształtowanie w ramach nauczania edukacji dla bezpieczeństwa. Metody nauczania stosowane na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa. Wykonanie programu nauczania, przygotowanie planu szkolenia, projektowanie środowiska materialnego lekcji. Prowadzenie lekcji edukacji dla bezpieczeństwa

Poznanie terminologii używanej w pedagogice i kulturze fizycznej na poziomie rozszerzonym wraz z zasadami bezpieczeństwa.

Współczesne kierunki rozwoju pedagogiki oraz kultury fizycznej. Zapoznanie się ze specyfiką przedmiotową i metodologiczną. Bezpieczeństwo w przedszkolu, szkole i w innych sytuacjach

Teoria i metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w wychowaniu wczesnoszkolnym w oparciu o przepisy bezpieczeństwa.

Pogłębienie wiedzy z zakresu rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym.

Uporządkowanie wiedzy na temat zasad, norm etycznych, etyki zawodowej oraz przepisów bezpieczeństwa obowiązujących w systemie oświatowym.

Nauka projektowania działań praktycznych (program w.f., plan pracy, konspekty lekcji w.f.) oraz wdrożenie do samodzielnego prowadzenia zajęć z tego przedmiotu. Animacja pracy nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)