Literatura: |
Babik W., Ekologia informacji, UJ, Kraków 2014.
Batko B., Wpływ jakości informacji publicznej na minimalizację ryzyka podejmowania decyzji na rynku pracy, [w:] Przestrzeń a rozwój, Korenik S., Dybała A. (red.), Prace Naukowe UE we Wrocławiu, Issue no. 241 /2011, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011, ss. 455-464.
Batko B., Wymagania kompetencyjne wobec pracowników informacji w organizacjach sektora publicznego i non-profit, [w:] Rozwój potencjału ludzkiego. Wybrane materiały z Międzynarodowej Konferencji „Human Potential Development”, Łódź, 28-30.05.2019, Ulrych W. (red.), Wydawnictwo SIZ, Łódź 2020, ss. 55-74.
Jashapara A., Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa 2006 /2014.
Malara Z., Rzęchowski J., Zarządzanie informacją na rynku globalnym. Teoria i praktyka, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2011.
Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji /; przeł. Kaja Wacowska, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002 / 2004.
Stefanowicz B., Informacja, SGH, Warszawa 2004 / 2011.
Stefanowicz B., Informacyjne systemy zarządzania. Przewodnik, SGH, Warszawa 2007.
Zygała R., Podstawy zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemny test wiedzy zawiera pytania zamknięte i otwarte, i obejmuje materiał z wykładów. Do zaliczenia testu koniecznie jest uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi. Czas zaliczenia to 60 minut. Zaliczenie poprawkowe może mieć formę ustną.
Kryteria oceny:
5,0 (bdb) – znakomita wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.
4,5 (db +) – bardzo dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.
4,0 (db) – dobra wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.
3,5 (dst +) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
3,0 (dst) – zadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych, ale z licznymi błędami.
2,0 (ndst) – niezadowalająca wiedza i umiejętności w zakresie zrealizowanych treści programowych.
|
Zakres tematów: |
1. Informacja i wiedza w organizacjach. Wprowadzenie – pojęcia podstawowe
2. Zarządzanie informacją a zarządzanie wiedzą – rozwój koncepcji
3. Informacja – wybrane definicje informacji, jej rodzaje i właściwości i funkcje; proces zarządzania informacją; bariery informacyjne – ekologia informacji
4. Wiedza różne typologie wiedzy organizacyjnej; kluczowe procesy, modele i strategie zarządzania wiedzą; narzędzia zarządzania wiedzą
5. Rynek informacji; gospodarka informacyjna; przepływ informacji w gospodarce. Zasoby i źródła informacji rzeczywistej i wirtualnej: informacja publiczna – instytucjonalna, informacja komercyjna
6. Rola informacji publicznej i gospodarczej i jej wykorzystanie w organizacjach komercyjnych i niekomercyjnych. Wykorzystanie wiedzy w budowaniu przewagi organizacji. Cele i efekty skutecznego zarządzania informacją
7. Ludzie i kompetencje informacyjne – zachowania i potrzeby informacyjne; kompetencje i biegłość informacyjna (information literacy); problemy związane z zarządzaniem informacją
8. Pracownicy informacji i wiedzy
|