1. Czym jest komunikacja w ujęciu socjologicznym – jakie są jej plusy i dlaczego jest ważna ?
2. Czym jest komunikowanie pionowe i poziome?
3. Podaj definicję komunikowania i opisz jej najprostszy model
4. Na czym polega tradycyjna, współczesna, jedno i dwukierunkowa komunikacja w przedsiębiorstwie?
5. Scharakteryzuj komunikację wewnętrzną w organizacji – cechy, kanały, prawa, błędy
6. Scharakteryzuj komunikacje zewnętrzną w organizacji – znaczenie, główne procesy i aktorów
7. Opisz 4 główne modele komunikowania
8. Opisz od czego zależy efektywne komunikowanie i jakie są główne przeszkody
9. Na czym polega przechodzenie od komunikowania się obronnego do podtrzymującego?
10. Opisz 4 wzory przepływu informacji
11. Istota rewolucyjnych zmian w gospodarce - powody zmian w podejściu do wiedzy
12. Powody zmian i zwiększenia roli wiedzy w zarządzaniu
13. Znaczenie wiedzy na przestrzeni dziejów
14. Rola wiedzy i sposoby jej definiowania
15. Trzy fale rozwoju społecznego według Alvin Tofflera
16. Wiedza – trzy poziomy w piramidzie
17. Wiedza według Gartnera
18. Wiedza według Davenporta i Prusaka
19. Kodyfikacja i personalizacja – podejścia do zarządzania wiedzą.
20. 4 rodzaje wiedzy – odejście od strony treści
21. Rola lidera w zarzadzaniu wiedzą
22. Definicje zarzadzania wiedzą – wyjaśnienie pojęć
23. 4 poziomy zarządzania wiedzą
24. Główna idea zarządzania wiedzą - schemat
25. 2 wymiary ZW – twardy i miękki
26. Podsystemy ZW
27. System strategiczny i operacyjny ZW
28. Cele i przeszkody oraz korzyści zarządzania wiedzą
29. Korzyści i koszty wdrożenia systemu zarzadzania wiedzą
30. Narzędzia zarządzania wiedzą w podejściu systemowym
31. Koncepcja wiedzy jawnej i ukrytej
32. Podejście japońskie do zarządzania wiedzą
33. Bariery obiegu wiedzy
34. Podejście systemowe do zarządzania wiedzą
35. Podejście do zarządzania wiedza pod kątem kluczowych obszarów (G. Probst, S. Raub, K. Romhardt)
36. Model zarządzania wiedzą według G. Hedlunda
37. Sposoby prezentacji wiedzy w organizacji
38. Charakterystyka macierzy kompetencji
39. Rodzaje i charakterystyka map wiedzy
40. Cele map wiedzy
41. Metoda i zasada działania map myśli według T. Buzan
42. Zastosowanie map wiedzy
43. Technika Mind Mapping
44. Zasady tworzenia mapy myśli
45. 5 dyscyplin „organizacji uczącej się” według P. Senge
46. Charakterystyka sytuacji wprowadzania innowacji
47. Źródła wzrostu i/lub tłumienia innowacji
48. Problem oporu pracowników wobec wprowadzania innowacji
49. Społeczne aspekty innowacji w organizacji
|