Dwa kolokwia pisemne i ocena ciągła umiejętności praktycznych. Pisemne kolokwia sprawdzać będą zarówno wiedzę, jak i umiejętności zdobyte w trakcie zajęć laboratoryjnych i wykładów z przedmiotu. Zakres materiału: wiedza przekazana podczas zajęć przez osobę prowadzącą laboratorium oraz wykład z danej tematyki, praca z podręcznikiem i literaturą uzupełniającą, korzystanie z konsultacji. Ocena ciągła zweryfikuje zaangażowanie studenta w prace laboratoryjne, zrozumienie celu podejmowanych czynności i zasad stosowanych technik badawczych. Ocenie podlega także udział studenta w dyskusjach dotyczących omawianych zagadnień oraz umiejętność prawidłowej analizy i interpretacji wyników (na podstawie sprawozdań).
Szczegółowe kryteria oceniania:
1. Kolokwium.
Wiedza z zakresu zarówno laboratorium, jak i wykładów wzbogacona informacjami z literatury: ogólna wiedza dotycząca podstawowej
budowy i zasad działania różnego typu mikroskopów elektronowych; specjalistyczna wiedza dotycząca budowy ultrastrukturalnej
poszczególnych składników komórkowych (oraz struktur pozakomórkowych) w komórkach wybranych tkanek i narządów
eukariotycznych organizmów zwierzęcych i roślinnych. Praktyczna umiejętność rozpoznawania na elektronogramach danych typów
komórek i struktur komórkowych oraz posiadanie umiejętności ich opisu.
bdb – student bezbłędnie definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z techniką mikroskopii elektronowej, bezbłędnie identyfikuje i
opisuje poszczególne składniki komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów;
db – student definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z techniką mikroskopii elektronowej, prawidłowo identyfikuje i opisuje
poszczególne składniki komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów;
dst – student jedynie definiuje, jednak nie wykorzystuje wybranych pojęć związanych z techniką mikroskopii elektronowej, ma problemy
z prawidłową identyfikacją i prawidłowym opisem poszczególnych składników komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy
użyciu elektronogramów;
ndst – student nie definiuje i nie wykorzystuje pojęć związanych z techniką mikroskopii elektronowej, nie identyfikuje prawidłowo i nie
potrafi prawidłowo opisać poszczególnych składników komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów.
2. Ocena ciągła umiejętności praktycznych
Podstawowe wiadomości związane z tematyką każdych zajęć (podawane każdorazowo na zajęciach poprzednich przez osobę
prowadzącą zajęcia), które umożliwią sprawną umiejętność identyfikowania i opisywania obserwowanych struktur, przeprowadzania
analizy konkretnych komórek eukariotycznych przy użyciu transmisyjnego mikroskopu elektronowego.
bdb – student bezbłędnie definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z techniką mikroskopii elektronowej, bezbłędnie identyfikuje i
opisuje poszczególne składniki komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów. Wykazuje się samodzielną
umiejętnością obsługi transmisyjnego mikroskopu elektronowego w stopniu umożliwiającym mu prawidłowe rozpoznanie podstawowych
struktur komórkowych;
db – student definiuje oraz wykorzystuje pojęcia związane z techniką mikroskopii elektronowej, identyfikuje i opisuje poszczególne
składniki komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów. Wykazuje się umiejętnością obsługi
transmisyjnego mikroskopu elektronowego przy pomocy prowadzącego zajęcia w stopniu umożliwiającym mu prawidłowe rozpoznanie
podstawowych struktur komórkowych;
dst – student jedynie definiuje, jednak nie wykorzystuje wybranych pojęć związanych z techniką mikroskopii elektronowej, ma problemy
z identyfikacją i prawidłowym opisem poszczególnych składników komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu
elektronogramów. Wykazuje się słabą umiejętnością obsługi transmisyjnego mikroskopu elektronowego w stopniu uniemożliwiającym
mu prawidłowe rozpoznanie podstawowych struktur komórkowych; potrafi rozpoznawać i opisywać ultrastrukturę badanych komórek
jedynie z aktywną pomocą prowadzącego zajęcia;
ndst – student nie definiuje i nie wykorzystuje pojęć związanych z techniką mikroskopii elektronowej, nie identyfikuje i nie potrafi
prawidłowo opisać poszczególnych składników komórek i tkanek organizmów eukariotycznych przy użyciu elektronogramów. Nie
wykazuje się nawet podstawową umiejętnością obsługi transmisyjnego mikroskopu elektronowego co uniemożliwia mu prawidłowe
rozpoznanie podstawowych struktur komórkowych.
|