Literatura: |
1. Zarys anatomii człowieka z elementami antropologii. Biczycki M., Czechowicz K., Puch E. 1993. Uniwersytet Śląski.
2. Podstawy anatomii człowieka. Gołab B.K. 2015. PZWL.
3. Anatomia i fizjologia człowieka. Sylwanowicz W i inni. 1980. PZWL.
4. Atlas anatomiczny. 2007. Wydawnictwo Edukacyjne Literat.
5. Atlas anatomii człowieka. Netter F.H. 2020. Esteri Edra Urban & Partner
6. Anatomia człowieka. Tom 1-5. Podręcznik dla studentów medycyny i lekarzy. Bochenek A., Reicher M. PZWL.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Na zajęciach laboratoryjnych student pisze krótkie kolokwium sprawdzające opanowanie materiału teoretycznego z zakresu bieżącego tematu. Kolokwia mogą mieć charakter testowy (10 pytań) lub opisowy (5 pytań). W kolokwium testowym, za każdą poprawną odpowiedź student otrzymuje 1 punkt, za brak prawidłowej odpowiedzi 0 punktów. Na zaliczenie każdego testu student musi zdobyć 6 punktów. Każde pytanie opisowe oceniane jest w skali od 0-1 pkt. ze skokiem co 0,25 punktu gdzie 0 oznacza odpowiedź błędną lub merytorycznie nieuzasadnioną. Oceny z kolokwium opisowego ustalane będą w następujący sposób: 0 - 2,5 - ndst; 2,75 - 3,25 - dst; 3,5 – 3,75 - dst+; 4,0 – 4,25 – db; 4,5 - 4,75 –db+; 5,0 - bdb. Wyniki ogłaszane są najpóźniej na kolejnych zajęciach. Ocena końcowa z materiału teoretycznego obowiązującego na ćwiczeniach wyliczana jest na podstawie średniej arytmetycznej ocen cząstkowych.
Student, który uzyskał z materiału teoretycznego obowiązującego na ćwiczeniach niedostateczną ocenę końcową, lecz legitymuje się średnią arytmetyczną ocen cząstkowych w przedziale od 2,58 do 2,99, ma prawo do powtórnego zaliczenia w postaci jednokrotnego kolokwium obejmującego całość materiału.
W trakcie zajęć laboratoryjnych student podlega ocenie ciągłej umiejętności praktycznych (wykonanie poleceń zawartych w kartach pracy). Każde pytanie w karcie pracy oceniane jest w skali punktowej 0 do 1, ze skokiem co 0,25 punktu gdzie 0 oznacza błędnie wykonane polecenia zawarte w instrukcji do zajęć lub pracę niesamodzielną. Na zaliczenie umiejętności praktycznych wymagane jest na każdym ćwiczeniu uzyskanie przynajmniej 50% punktów.
Warunkiem zaliczenia zajęć laboratoryjnych jest pozytywne zaliczenie materiału teoretycznego obowiązującego na ćwiczeniach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z umiejętności praktycznych.
Ocena końcowa z ćwiczeń będzie ustalana jest, jako średnia ważona ze średniej ocen z kolokwiów (0,6) oraz oceny ciągłej umiejętności praktycznych – karty pracy (0,4).
|
Zakres tematów: |
Skóra i jej przydatki.
Układ narządów ruchu: szkielet, mięśnie i połączenia w obrębie układu.
Układ pokarmowy i jego gruczoły.
Układ oddechowy.
Układ moczowo-płciowy.
Układ krążenia i narządy krwiotwórcze oraz krwiogubne.
Układ dokrewny.
Układ nerwowy i narządy zmysłu.
|
Metody dydaktyczne: |
Prelekcja z prezentacją multimedialną, praca z tabletem z wykorzystaniem atlasów anatomicznych 3D, atlasy anatomiczne, podręczniki, modele anatomiczne narządów, elementy grywalizacji, preparaty histologiczne wybranych narządów.
|