Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (sem. 3)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 06-PE-OP-S1-21.2 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium (sem. 3)
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest opracowanie teotetycznych podstaw do prowadzenia badań w wybranym obszarze badawczym związanym ze specjalnością: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz podstaw metodologicznych.

Pełny opis:

Opracowanie postaw teoretycznych wyjaśniających badane zjawiska pedagogiczne.

Opracowanie metodologicznych podstaw badań: przedmiot, cel, typ badań, problematyka badawcza, metody, techniki badawcze i narzędzia badawcze, schemat organizacji i przebiegu badań.

Prowadzenie badań w terenie pod opieką merytoryczną promotora.

Analizy jakościowe, jakościowo- ilościowo zebranego materiału badawczego. Opis, wyjaśnianie, interpretacja badanych zjawisk na podstawie zebranego materiału badawczego w oparciu i odniesieniu do literatury pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej.

Literatura:

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków Impuls, 2007.

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa PWN , 2007.

Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk GWP, 2010.

Palka S., Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, [w:] Kubinowski D., Nowak M. (red.): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków Impuls, 2006.

Pilch T., Bauman Z., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2002.

Palka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków Wyd. UJ, 1998.

Palka St., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk UJ, 2003.

Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007.

Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2010.

Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.

Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010.

Efekty uczenia się:

Napisanie pracy licencjackiej zgodnie z wymogami dla tego typu pracy naukowej. Zdobycie wiedzy w zakresie badanych zjawisk. Nabycie umiejętności analizy badanych zjawisk i analizy literatury w odniesieniu do wybranego obszaru badawczego.

Metody i kryteria oceniania:

Systematyczne ocenianie kolejnych kroków w postępowaniu badawczym.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Koczoń-Zurek, Irena Przybylska, Ewa Wysocka
Prowadzący grup: Sabina Koczoń-Zurek, Irena Przybylska, Ewa Wysocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
seminarium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunkiem zaliczenia semestru III jest przygotowanie narzędzi badawczych, ich weryfikacja orz przedstawienie wstępnej analizy zebranych danych. Warunkiem zaliczenia semestru IV jest przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej zgodnej z wymogami przedstawionymi na stronie Instytutu Pedagogiki.

Pełny opis:

W semestrze III i IV praca na seminarium opiera się na konsultacjach indywidualnych. Konsultowana jest strategia metodologiczna przygotowywana w sem. II, narzędzia badawcze, wybór grupy badawczej, analiza ilościowa i/lub jakościowa wyników badań. ponadto struktura formalna pracy.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Ecler-Nocoń, Katarzyna Krasoń, Agnieszka Majewska-Kafarowska, Krystyna Moczia
Prowadzący grup: Beata Ecler-Nocoń, Katarzyna Krasoń, Agnieszka Majewska-Kafarowska, Ewa Wysocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
seminarium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunkiem zaliczenia semestru III jest przygotowanie narzędzi badawczych, ich weryfikacja orz przedstawienie wstępnej analizy zebranych danych. Warunkiem zaliczenia semestru IV jest przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej zgodnej z wymogami przedstawionymi na stronie Instytutu Pedagogiki.

Pełny opis:

W semestrze III i IV praca na seminarium opiera się na konsultacjach indywidualnych. Konsultowana jest strategia metodologiczna przygotowywana w sem. II, narzędzia badawcze, wybór grupy badawczej, analiza ilościowa i/lub jakościowa wyników badań. ponadto struktura formalna pracy.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Krasoń, Ewa Wysocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
seminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Irena Przybylska
Prowadzący grup: Irena Przybylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
seminarium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunkiem zaliczenia semestru III jest przygotowanie narzędzi badawczych zgodnie z przyętymi problemami badawcymi, ich weryfikacja oraz przedstawienie wstępnej analizy zebranych danych. Warunkiem zaliczenia semestru IV jest przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej zgodnej z wymogami przedstawionymi na stronie Instytutu Pedagogiki.

Pełny opis:

W semestrze III i IV praca na seminarium opiera się na konsultacjach indywidualnych. Konsultowana jest strategia metodologiczna przygotowywana w sem. II, narzędzia badawcze, wybór grupy badawczej, analiza ilościowa i/lub jakościowa wyników badań. ponadto struktura formalna pracy.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Michalski
Prowadzący grup: Łukasz Michalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
seminarium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunkiem zaliczenia semestru III jest przygotowanie narzędzi badawczych zgodnie z przyętymi problemami badawcymi, ich weryfikacja oraz przedstawienie wstępnej analizy zebranych danych. Warunkiem zaliczenia semestru IV jest przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej zgodnej z wymogami przedstawionymi na stronie Instytutu Pedagogiki.

Pełny opis:

W semestrze III i IV praca na seminarium opiera się na konsultacjach indywidualnych. Konsultowana jest strategia metodologiczna przygotowywana w sem. II, narzędzia badawcze, wybór grupy badawczej, analiza ilościowa i/lub jakościowa wyników badań. ponadto struktura formalna pracy.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Majewska-Kafarowska, Monika Sulik
Prowadzący grup: Agnieszka Majewska-Kafarowska, Monika Sulik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
seminarium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Warunkiem zaliczenia semestru III jest przygotowanie narzędzi badawczych zgodnie z przyętymi problemami badawcymi, ich weryfikacja oraz przedstawienie wstępnej analizy zebranych danych. Warunkiem zaliczenia semestru IV jest przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej zgodnej z wymogami przedstawionymi na stronie Instytutu Pedagogiki.

Pełny opis:

W semestrze III i IV praca na seminarium opiera się na konsultacjach indywidualnych. Konsultowana jest strategia metodologiczna przygotowywana w sem. II, narzędzia badawcze, wybór grupy badawczej, analiza ilościowa i/lub jakościowa wyników badań. ponadto struktura formalna pracy.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.