Seminarium (sem. 3)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PE-OP-S1-21.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium (sem. 3) |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest opracowanie teotetycznych podstaw do prowadzenia badań w wybranym obszarze badawczym związanym ze specjalnością: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz podstaw metodologicznych. |
Pełny opis: |
Opracowanie postaw teoretycznych wyjaśniających badane zjawiska pedagogiczne. Opracowanie metodologicznych podstaw badań: przedmiot, cel, typ badań, problematyka badawcza, metody, techniki badawcze i narzędzia badawcze, schemat organizacji i przebiegu badań. Prowadzenie badań w terenie pod opieką merytoryczną promotora. Analizy jakościowe, jakościowo- ilościowo zebranego materiału badawczego. Opis, wyjaśnianie, interpretacja badanych zjawisk na podstawie zebranego materiału badawczego w oparciu i odniesieniu do literatury pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. |
Literatura: |
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków Impuls, 2007. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa PWN , 2007. Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk GWP, 2010. Palka S., Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, [w:] Kubinowski D., Nowak M. (red.): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków Impuls, 2006. Pilch T., Bauman Z., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2002. Palka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków Wyd. UJ, 1998. Palka St., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk UJ, 2003. Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007. Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2010. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010. |
Efekty uczenia się: |
Napisanie pracy licencjackiej zgodnie z wymogami dla tego typu pracy naukowej. Zdobycie wiedzy w zakresie badanych zjawisk. Nabycie umiejętności analizy badanych zjawisk i analizy literatury w odniesieniu do wybranego obszaru badawczego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Systematyczne ocenianie kolejnych kroków w postępowaniu badawczym. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT S
S
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Majewska-Kafarowska, Monika Sulik | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Majewska-Kafarowska, Monika Sulik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Warunkiem zaliczenia semestru III jest przygotowanie narzędzi badawczych zgodnie z przyętymi problemami badawcymi, ich weryfikacja oraz przedstawienie wstępnej analizy zebranych danych. Warunkiem zaliczenia semestru IV jest przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej zgodnej z wymogami przedstawionymi na stronie Instytutu Pedagogiki. |
|
Pełny opis: |
W semestrze III i IV praca na seminarium opiera się na konsultacjach indywidualnych. Konsultowana jest strategia metodologiczna przygotowywana w sem. II, narzędzia badawcze, wybór grupy badawczej, analiza ilościowa i/lub jakościowa wyników badań. ponadto struktura formalna pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.