Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesna interwencja - wczesne wspomaganie - podstawy teoretyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 52-WW-NP-WIWWPT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wczesna interwencja - wczesne wspomaganie - podstawy teoretyczne
Jednostka: Uniwersytet Otwarty w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Wrona
Prowadzący grup: Sylwia Wrona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ze wszystkich sposób weryfikacji efektów kształcenia

Pełny opis:

Zaprezentowane zostaną badania oraz dobre praktyki w ramach wczesnego wspomagania rozwoju skoncentrowanego na rodzinie i jej wiodącej roli w usprawnianiu dziecka i rodziny.

Aktualne badania naukowe wskazują że rodzice oraz inni członkowie rodzinie mają największy wpływ na rozwój małego dziecka z niepełnosprawnością w ramach systemu wsparcia instytucjonalnego i pozainstytucjonalnego.

Zaprezentowana zostanie nowa rola specjalisty WWR oraz zmiana roli rodziców jako aktywnych członków zespołu transdyscyplinarnego.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Wrona
Prowadzący grup: Sylwia Wrona
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ze wszystkich sposób weryfikacji efektów kształcenia

Pełny opis:

Zaprezentowane zostaną badania oraz dobre praktyki w ramach wczesnego wspomagania rozwoju skoncentrowanego na rodzinie i jej wiodącej roli w usprawnianiu dziecka i rodziny.

Aktualne badania naukowe wskazują że rodzice oraz inni członkowie rodzinie mają największy wpływ na rozwój małego dziecka z niepełnosprawnością w ramach systemu wsparcia instytucjonalnego i pozainstytucjonalnego.

Zaprezentowana zostanie nowa rola specjalisty WWR oraz zmiana roli rodziców jako aktywnych członków zespołu transdyscyplinarnego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)