Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauki czytania i pisania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W1-LO-S1-MNCP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauki czytania i pisania
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 5 semestr logopedii /stacjonarne I stopnia/
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Biłas-Pleszak, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Aktywna obecność na zajęciach; przygotowanie się do zajęć, ocena z wystąpienia w trakcie zajęć.




Pełny opis:

W ramach przedmiotu studenci zostają wyposażeni w podstawową, niezbędną każdemu logopedzie wiedzę z zakresu przygotowania dzieci do nauki i pisania. Podczas zajęć studenci opisują i wyjaśniają teorie dotyczące procesu intelektualnego, jakim jest opanowanie umiejętności czytania i pisania, psycholingwistycznych podstawach czytania, przebiegu procesu czytania. Rozumieją różnorodne uwarunkowania tych procesów w strukturze poznawczej, psychomotorycznej, sensorycznej, semantycznej, krytyczno-twórczej, grafomotorycznej, motywacyjnej, słownikowo-pojęciowej. Studenci poznają, metody początkowej nauki czytania ( w tym eksperymentalne metody nauki czytania) oraz stosują wiedzę teoretyczną z zakresu procesu czytania i pisania w projektach metodycznych.

Uwagi:

5 semestr logopedii /stacjonarne I stopnia/

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Biłas-Pleszak, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Aktywna obecność na zajęciach; przygotowanie się do zajęć, ocena z wystąpienia w trakcie zajęć.




Pełny opis:

W ramach przedmiotu studenci zostają wyposażeni w podstawową, niezbędną każdemu logopedzie wiedzę z zakresu przygotowania dzieci do nauki i pisania. Podczas zajęć studenci opisują i wyjaśniają teorie dotyczące procesu intelektualnego, jakim jest opanowanie umiejętności czytania i pisania, psycholingwistycznych podstawach czytania, przebiegu procesu czytania. Rozumieją różnorodne uwarunkowania tych procesów w strukturze poznawczej, psychomotorycznej, sensorycznej, semantycznej, krytyczno-twórczej, grafomotorycznej, motywacyjnej, słownikowo-pojęciowej. Studenci poznają, metody początkowej nauki czytania ( w tym eksperymentalne metody nauki czytania) oraz stosują wiedzę teoretyczną z zakresu procesu czytania i pisania w projektach metodycznych.

Uwagi:

5 semestr logopedii /stacjonarne I stopnia/

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Biłas-Pleszak, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Aktywna obecność na zajęciach; przygotowanie się do zajęć, ocena z wystąpienia w trakcie zajęć.




Pełny opis:

W ramach przedmiotu studenci zostają wyposażeni w podstawową, niezbędną każdemu logopedzie wiedzę z zakresu przygotowania dzieci do nauki i pisania. Podczas zajęć studenci opisują i wyjaśniają teorie dotyczące procesu intelektualnego, jakim jest opanowanie umiejętności czytania i pisania, psycholingwistycznych podstawach czytania, przebiegu procesu czytania. Rozumieją różnorodne uwarunkowania tych procesów w strukturze poznawczej, psychomotorycznej, sensorycznej, semantycznej, krytyczno-twórczej, grafomotorycznej, motywacyjnej, słownikowo-pojęciowej. Studenci poznają, metody początkowej nauki czytania ( w tym eksperymentalne metody nauki czytania) oraz stosują wiedzę teoretyczną z zakresu procesu czytania i pisania w projektach metodycznych.

Uwagi:

5 semestr logopedii /stacjonarne I stopnia/

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Biłas-Pleszak, Olga Przybyla
Prowadzący grup: Olga Przybyla
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie z modułu
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)