Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PE-EWP2-N2-1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Pyrzyk-Kuta
Prowadzący grup: Aleksandra Pyrzyk-Kuta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Weryfikacja wiedzy studentów odbędzie się poprzez test.

Kryteria oceny:

8,5-9 pkt – bardzo dobry

8 pkt – dobry plus

7,5- 7 pkt – dobry

6,5 - pkt – dostateczny plus

6 - pkt – dostateczny


Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z pojęciem trudności wychowawczych i ich rodzajami

z uwzględnieniem aspektów: wychowawczych, społecznych, psychologicznych, dydaktycznych.

Student pozna symptomy trudności wychowawczych i ich przyczyny: egzogenne i endogenne oraz metody pomocne w przezwyciężaniu i zapobieganiu zaburzeniom w zachowaniu w pracy wychowawczej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Samborska
Prowadzący grup: Iwona Samborska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie modułu odbywa się na podstawie średniej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń (oceny uzyskane z poszczególnych elementów weryfikacji efektów uczenia się) oraz z wykładu (ocena z kolokwium). W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej z ćwiczeń i/lub wykładu, należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena niedostateczna będzie brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów specyfiki trudności wychowawczych, w tym m.in. ich rodzajów, przyczyn oraz metod służących niwelowaniu oraz przezwyciężaniu trudności wychowawczych. Przejawy trudności wychowawczych rozpatrywane są w kontekście wychowawczym, społecznym, psychologicznym, dydaktycznym oraz dotyczą dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Uwagi:

Ćwiczenia odbywają się w formie kontaktowej, wykład prowadzony jest z wykorzystaniem narzędzia edukacji zdalnej (Teams).

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Samborska
Prowadzący grup: Iwona Samborska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena końcowa z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zaliczenie modułu odbywa się na podstawie średniej ocen z ćwiczeń oraz z wykładu. Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ocen z ćwiczeń (oceny uzyskane z poszczególnych elementów weryfikacji efektów uczenia się) oraz z wykładu (ocena z kolokwium). W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej z ćwiczeń i/lub wykładu, należy ją poprawić w ustalonym terminie. Ocena niedostateczna będzie brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów specyfiki trudności wychowawczych, tj. m.in. ich rodzaje, przyczyny oraz metody służące niwelowaniu oraz przezwyciężaniu trudności wychowawczych. Przejawy trudności wychowawczych rozpatrywane są w kontekście wychowawczym, społecznym, psychologicznym, dydaktycznym, prawnym oraz dotyczą wczesnej edukacji dziecka.

Uwagi:

https://informator.us.edu.pl/programmes/list/second/PE/W3-N2PE19.2020/

https://informator.us.edu.pl/modules/93949/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)