Seminarium - semestr 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W3-PE-REW-S2-SEM01 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium - semestr 1 |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT S
ŚR CZ S
PT |
Typ zajęć: |
seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nowak, Alicja Żywczok | |
Prowadzący grup: | Anna Nowak, Alicja Żywczok | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenie będzie podlegać zaangażowanie studenta (w tym frekwencja na seminarium) oraz postępy w zakresie: konkretyzowania własnych zainteresowań naukowych, samodzielności związanej z poszukiwaniem i studiowaniem literatury przedmiotu, zaangażowania w przygotowanie pierwszego rozdziału pracy magisterskiej, kultury językowej prezentowanej podczas seminarium, rozwoju naukowego, autoedukacji i samodyscypliny, systematyczności w realizowaniu etapowych celów badawczych. Jakość pisemnej pracy magisterskiej wyznacza: wybór oryginalnej tematyki pracy związanej z indywidualnymi zainteresowaniami badawczymi oraz specjalnością; poprawne sformułowanie tytułu pracy licencjackiej; umiejętność uzasadnienia naukowego znaczenia podjętej tematyki; poprawność metodologiczna, zawartość merytoryczna (kompletność treściowa, oryginalność, holizm, znajomość aktualnego stanu badań w analizowanym zakresie tematycznym); dojrzałość wypowiedzi pisemnej (umiejętność argumentacji, analizowania, syntezy, porównywania, klasyfikowania, wnioskowania, abstrahowania); dokładność analizy i interpretacji wyników badań; staranność opracowania komputerowego; trafność doboru literatury naukowej. Seminarium magisterskie (I semestr) przygotowuje studenta do samodzielnego wyboru tematu pracy, zgłębienia literatury dotyczącej przedmiotu badań, w tym metodologicznej, a następnie przygotowania I rozdziału (teoretycznego) pracy magisterskiej. Ukończony rozdział 1. stanowi podstawę zaliczenia pierwszego semestru seminarium. |
|
Pełny opis: |
Problematyka realizowana na seminarium magisterskim w semestrze zimowym obejmuje: 1. Zgłębianie zainteresowań pedagogicznych studentów w celu dokonania wyboru tematyki pracy magisterskiej zgodnej ze specjalnością: pedagogika rewalidacyjna, oraz sformułowania jej tytułu. 2. Zapoznanie się z procedurą postępowania badawczego: - wybór problematyki (z uzasadnieniem obejmującym aktualny stan wiedzy) oraz przedmiotu badań; - formułowanie celów i problemów badawczych; - sprecyzowanie tematu i tytułu pracy; - wybór terenu badań; - dobór próby (badanych); - wybór metody badań; - określenie technik badawczych; - opracowanie narzędzi badawczych; - badania pilotażowe; - przeprowadzenie badań właściwych; - opracowanie i interpretacja wyników badań empirycznych (wnioskowanie, sformułowanie rozwiązania problemu, refleksja nad rozwiązaniem). 3. Sposoby korzystania ze specjalistycznej literatury, np. źródeł naukowych, zawartości czasopism pedagogicznych (bibliotek cyfrowych, baz danych). 4. Zasady przygotowania rozdziału teoretycznego pracy magisterskiej (struktura, treść, budowanie pojęć, przypisy) . |
|
Uwagi: |
Studenta obowiązuje znajomość zaprezentowanych podczas zajęć seminaryjnych zagadnień metodologicznych i merytorycznych z zakresu pedagogiki (zwłaszcza pedagogiki specjalnej), etyki pracy naukowej, socjologii, psychologii oraz korzystanie z proponowanych pozycji bibliograficznych. |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR S
S
S
CZ PT |
Typ zajęć: |
seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Widawska | |
Prowadzący grup: | Zenon Gajdzica, Joanna Godawa, Edyta Widawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Ocenie będzie podlegać zaangażowanie studenta (w tym frekwencja na seminarium) oraz postępy w zakresie: konkretyzowania własnych zainteresowań naukowych, samodzielności związanej z poszukiwaniem i studiowaniem literatury przedmiotu, zaangażowania w przygotowanie pierwszego rozdziału pracy magisterskiej, kultury językowej prezentowanej podczas seminarium, rozwoju naukowego, autoedukacji i samodyscypliny, systematyczności w realizowaniu etapowych celów badawczych. Jakość pisemnej pracy dyplomowej wyznacza: wybór oryginalnej tematyki pracy związanej z indywidualnymi zainteresowaniami badawczymi oraz specjalnością; poprawne sformułowanie tytułu pracy dyplomowej; umiejętność uzasadnienia naukowego znaczenia podjętej tematyki; poprawność metodologiczna, zawartość merytoryczna (kompletność treściowa, oryginalność, holizm, znajomość aktualnego stanu badań w analizowanym zakresie tematycznym); dojrzałość wypowiedzi pisemnej (umiejętność argumentacji, analizowania, syntezy, porównywania, klasyfikowania, wnioskowania, abstrahowania); dokładność analizy i interpretacji wyników badań; staranność opracowania komputerowego; trafność doboru literatury naukowej. Seminarium magisterskie (I semestr) przygotowuje studenta do samodzielnego wyboru tematu pracy, zgłębienia literatury dotyczącej przedmiotu badań, w tym metodologicznej, a następnie przygotowania I rozdziału (teoretycznego) pracy magisterskiej. Ukończony podrozdział 1. stanowi podstawę zaliczenia pierwszego semestru seminarium. |
|
Pełny opis: |
Problematyka realizowana na seminarium magisterskim w semestrze zimowym obejmuje: 1. Zgłębianie zainteresowań pedagogicznych studentów w celu dokonania wyboru tematyki pracy magisterskiej zgodnej ze specjalnością: pedagogika rewalidacyjna, oraz sformułowania jej tytułu. 2. Zapoznanie się z procedurą postępowania badawczego: - wybór problematyki (z uzasadnieniem obejmującym aktualny stan wiedzy) oraz przedmiotu badań; - formułowanie celów i problemów badawczych; - sprecyzowanie tematu i tytułu pracy; - wybór terenu badań; - dobór próby (badanych); - wybór metody badań; - określenie technik badawczych; - opracowanie narzędzi badawczych; - badania pilotażowe; - przeprowadzenie badań właściwych; - opracowanie i interpretacja wyników badań empirycznych (wnioskowanie, sformułowanie rozwiązania problemu, refleksja nad rozwiązaniem). 3. Sposoby korzystania ze specjalistycznej literatury, np. źródeł naukowych, zawartości czasopism pedagogicznych (bibliotek cyfrowych, baz danych). 4. Zasady przygotowania rozdziału teoretycznego pracy magisterskiej (struktura, treść, budowanie pojęć, przypisy). |
|
Uwagi: |
Studenta obowiązuje znajomość zaprezentowanych podczas zajęć seminaryjnych zagadnień metodologicznych i merytorycznych z zakresu pedagogiki (zwłaszcza pedagogiki specjalnej), etyki pracy naukowej, socjologii, psychologii oraz korzystanie z proponowanych pozycji bibliograficznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.