Pracownia licencjacka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W4-CH-S1-6-PLI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pracownia licencjacka |
Jednostka: | Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
11.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Moduł Seminarium licencjackie ma za zadanie podnieść umiejętności poprawnego formułowania myśli oraz opisywania problemów badawczych. Student poznaje sposób formułowania problemu naukowego, stawiania pytań badawczych oraz analizy uzyskanych wyników. Uczy się prowadzić dyskusje, pisać opracowania o charakterze naukowym oraz tworzyć poprawne prezentacje multimedialne. |
Literatura: | |
Efekty uczenia się: |
Jak w karcie kierunku. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ustalane w danym cyklu. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT L
L
L
L
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Kowalska-Szojda | |
Prowadzący grup: | Wioleta Cieślik, Marzena Dabioch, Marzena Dzida, Barbara Feist, Michał Filapek, Karina Kocot, Sonia Kotowicz, Katarzyna Kowalska-Szojda, Violetta Kozik, Stanisław Krompiec, Stanisław Kucharski, Sławomir Kula, Barbara Machura, Anna Maroń, Alicja Menżyk, Jacek Mularski, Jacek Nycz, Joanna Palion-Gazda, Natalia Pawlik, Wojciech Pisarski, Katarzyna Pytlakowska, Rafał Sitko, Barbara Szpikowska-Sroka, Edward Zorębski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona z: 1. ciągłej oceny umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów naukowych i badawczych związanych z pracą licencjacką (70%); 2. pisemnego opracowania materiału związanego z wykonanymi badaniami naukowymi z wybranego przez studenta tematu pracy dyplomowej w postaci np. sprawozdania, eseju naukowego lub rozdziału pracy dyplomowej – 30 % Zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z każdej aktywności. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia prowadzone metodą edukacji spersonalizowanej: tutoringu. Celem zajęć jest rozwinięcie potencjału studenta, w szczególności rozwijanie umiejętności stawiania celów naukowych, planowania badań, praktycznych umiejętności pracy laboratoryjnej (np. zapoznawanie się z zasadami dobrej praktyki laboratoryjnej, analitycznej i produkcyjnej; przygotowanie próbek do pomiaru, prowadzenie i planowanie reakcji syntez złożonych preparatów, zapoznawanie się z aparaturą badawczą i pomiarową i jej możliwościami) Podczas spotkań z tutorem student rozwija umiejętności krytycznego myślenia, formułowania i obrony argumentów, prowadzenia dyskusji. Etapy pracy: 1. Zapoznanie studenta ze specyfiką badań naukowych prowadzonych w Zespołach badawczych w dyscyplinie nauki chemiczne 2. Określenie wstępnych celów pracy dyplomowej 3. Wykonanie badań naukowych, analiza danych literaturowych, przygotowanie opracowania naukowego na podstawie otrzymanych wyników badań oraz analizy danych literaturowych 4. Ocena wyników |
|
Uwagi: |
Od studentów wymagana jest znajomość języka angielskiego w stopniu zapewniającym im możliwość korzystania z literatury przedmiotu głównie w tym języku (B2). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.