Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształcenie literackie w wychowaniu i edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-NM-KL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kształcenie literackie w wychowaniu i edukacji
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Zajęcia prowadzone metodami asymilacji wiedzy, problemowymi, waloryzacyjnymi i gier dydaktycznych. Składniki kursu (ćwiczenia oraz wykład) są oceniane przez prowadzącego/prowadzących na podstawie zadań wykonanych przez uczestnika (zob. punkty dot. ćwiczeń oraz wykładu).

Pełny opis:

Przedmiotem kursu jest literatura dla dzieci, zwana „literaturą osobną” lub „literaturą czwartą”. W trakcie kursu uczestnik może zapoznać się m.in. z początkami literatury dla dzieci, analizą tekstów współczesnych adresowanych do odbiorcy dziecięcego; może także nauczyć się opisywać i analizować obrazy dziecka i dzieciństwa w utworach różnych autorów.

Uwagi:

---

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bortliczek
Prowadzący grup: Małgorzata Bortliczek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Realizacja projektów zespołowych (i/lub indywidualnych) oraz prac indywidualnych.

Praca zespołowa – prezentacja sylwetki pisarza i jego twórczości (zgodnie z ustaleniami podczas zajęć). Do prezentacji wybierany powinien być twórca współczesny. Analiza powinna obejmować: warsztat artystyczny, publikacje, odczytanie (inscenizację) wybranych utworów lub ich fragmentów, recepcję jego twórczości przez dzieci.

Indywidualnie i/lub zespołowo – PRACA PISEMNA (POETYCKA I/LUB PROZATORSKA) – wynik działań warsztatowych, np. akrostychy, kontekst zdania.

Aktywność podczas ćwiczeń – analiza utworu, trening twórczości, inne.

Na ocenę składają się: aktywne uczestnictwo w zajęciach, wyniki pracy zespołowej oraz indywidualnej, w tym aktywność własna studenta podczas całego kursu.

Pełny opis:

Przedmiotem kursu jest literatura dla dzieci, zwana „literaturą osobną” lub „literaturą czwartą”. W trakcie kursu uczestnik może zapoznać się m.in. z początkami literatury dla dzieci, analizą tekstów współczesnych adresowanych do odbiorcy dziecięcego; może także nauczyć się opisywać i analizować obrazy dziecka i dzieciństwa w utworach różnych autorów.

Uwagi:

---

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Łuc
Prowadzący grup: Izabela Łuc
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Realizacja projektów zespołowych (i/lub indywidualnych) oraz prac indywidualnych.

Praca zespołowa – prezentacja sylwetki pisarza i jego twórczości (zgodnie z ustaleniami podczas zajęć). Do prezentacji wybierany powinien być twórca współczesny. Analiza powinna obejmować: warsztat artystyczny, publikacje, odczytanie (inscenizację) wybranych utworów lub ich fragmentów, recepcję jego twórczości przez dzieci.

Indywidualnie i/lub zespołowo – PRACA PISEMNA (POETYCKA I/LUB PROZATORSKA) – wynik działań warsztatowych, np. akrostychy, kontekst zdania.

Aktywność podczas ćwiczeń – analiza utworu, trening twórczości, inne.

Na ocenę składają się: aktywne uczestnictwo w zajęciach, wyniki pracy zespołowej oraz indywidualnej, w tym aktywność własna studenta podczas całego kursu.

Pełny opis:

Przedmiotem kursu jest literatura dla dzieci, zwana „literaturą osobną” lub „literaturą czwartą”. W trakcie kursu uczestnik może zapoznać się m.in. z początkami literatury dla dzieci, analizą tekstów współczesnych adresowanych do odbiorcy dziecięcego; może także nauczyć się opisywać i analizować obrazy dziecka i dzieciństwa w utworach różnych autorów.

Uwagi:

---

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)