Kształcenie literackie w wychowaniu i edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-NM-KL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształcenie literackie w wychowaniu i edukacji |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Zajęcia prowadzone metodami asymilacji wiedzy, problemowymi, waloryzacyjnymi i gier dydaktycznych. Składniki kursu (ćwiczenia oraz wykład) są oceniane przez prowadzącego/prowadzących na podstawie zadań wykonanych przez uczestnika (zob. punkty dot. ćwiczeń oraz wykładu). |
|
Pełny opis: |
Przedmiotem kursu jest literatura dla dzieci, zwana „literaturą osobną” lub „literaturą czwartą”. W trakcie kursu uczestnik może zapoznać się m.in. z początkami literatury dla dzieci, analizą tekstów współczesnych adresowanych do odbiorcy dziecięcego; może także nauczyć się opisywać i analizować obrazy dziecka i dzieciństwa w utworach różnych autorów. |
|
Uwagi: |
--- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bortliczek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bortliczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Realizacja projektów zespołowych (i/lub indywidualnych) oraz prac indywidualnych. Praca zespołowa – prezentacja sylwetki pisarza i jego twórczości (zgodnie z ustaleniami podczas zajęć). Do prezentacji wybierany powinien być twórca współczesny. Analiza powinna obejmować: warsztat artystyczny, publikacje, odczytanie (inscenizację) wybranych utworów lub ich fragmentów, recepcję jego twórczości przez dzieci. Indywidualnie i/lub zespołowo – PRACA PISEMNA (POETYCKA I/LUB PROZATORSKA) – wynik działań warsztatowych, np. akrostychy, kontekst zdania. Aktywność podczas ćwiczeń – analiza utworu, trening twórczości, inne. Na ocenę składają się: aktywne uczestnictwo w zajęciach, wyniki pracy zespołowej oraz indywidualnej, w tym aktywność własna studenta podczas całego kursu. |
|
Pełny opis: |
Przedmiotem kursu jest literatura dla dzieci, zwana „literaturą osobną” lub „literaturą czwartą”. W trakcie kursu uczestnik może zapoznać się m.in. z początkami literatury dla dzieci, analizą tekstów współczesnych adresowanych do odbiorcy dziecięcego; może także nauczyć się opisywać i analizować obrazy dziecka i dzieciństwa w utworach różnych autorów. |
|
Uwagi: |
--- |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO C
N W
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Łuc | |
Prowadzący grup: | Izabela Łuc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | Realizacja projektów zespołowych (i/lub indywidualnych) oraz prac indywidualnych. Praca zespołowa – prezentacja sylwetki pisarza i jego twórczości (zgodnie z ustaleniami podczas zajęć). Do prezentacji wybierany powinien być twórca współczesny. Analiza powinna obejmować: warsztat artystyczny, publikacje, odczytanie (inscenizację) wybranych utworów lub ich fragmentów, recepcję jego twórczości przez dzieci. Indywidualnie i/lub zespołowo – PRACA PISEMNA (POETYCKA I/LUB PROZATORSKA) – wynik działań warsztatowych, np. akrostychy, kontekst zdania. Aktywność podczas ćwiczeń – analiza utworu, trening twórczości, inne. Na ocenę składają się: aktywne uczestnictwo w zajęciach, wyniki pracy zespołowej oraz indywidualnej, w tym aktywność własna studenta podczas całego kursu. |
|
Pełny opis: |
Przedmiotem kursu jest literatura dla dzieci, zwana „literaturą osobną” lub „literaturą czwartą”. W trakcie kursu uczestnik może zapoznać się m.in. z początkami literatury dla dzieci, analizą tekstów współczesnych adresowanych do odbiorcy dziecięcego; może także nauczyć się opisywać i analizować obrazy dziecka i dzieciństwa w utworach różnych autorów. |
|
Uwagi: |
--- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.