Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodyka edukacji społecznej i przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III (sem. 3)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-SM-MESPP.1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka edukacji społecznej i przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III (sem. 3)
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Semestr zimowy kończy się zaliczeniem z oceną z wykładu i z ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i z ćwiczeń.

Pełny opis:

Zajęcia z metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej umożliwiają studentowi: pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wiedza merytoryczna (z biologii, ekologii, geografii, historii, etnografii, fizyki, chemii, astronomii, nauk społecznych) w połączeniu z umiejętnościami metodycznymi pozwoli prowadzić skuteczną edukację społeczno-przyrodniczą małego dziecka. Student powinien umieć: opisać cele edukacji przyrodniczej i społecznej; opisać i wyjaśnić zasady nauczania edukacji przyrodniczej i społecznej z ich praktycznymi egzemplifikacjami; opisać proces kształtowania pojęć przyrodniczych i społecznych; dokonać krytycznej analizy programów nauczania i podręczników w zakresie treści społeczno-przyrodniczych; zastosować i ocenić przydatność wybranych rozwiązań metodycznych, form pracy i środków dydaktycznych uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka oraz specyfikę zajęć przedszkolnych i wczesnej edukacji w obszarze edukacji społeczno-przyrodniczej; opracować i przedstawić fragmenty zajęć z uzasadnieniem i oceną wybranych rozwiązań metodycznych w pracy z przedszkolakami/uczniami.

Uwagi:

Zajęcia prowadzone w trybie zdalnym - on line.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.