Fakultet 3. Trening umiejętności krytycznego myślenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 06-PS-SM-103.05 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fakultet 3. Trening umiejętności krytycznego myślenia |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Langer | |
Prowadzący grup: | Marcin Langer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Sposób ustalania oceny końcowej: | Warunkiem uzyskania oceny końcowej jest napisanie pracy zaliczeniowej krytykującej zgodnie z poznaną na zajęciach metodologią jeden z udostępnionych artykułów czy książek lub przygotowanie zgodnej z powyższymi standardami prezentacji na zajęcia. Możliwe 2 nieobecności nieusprawiedliwione, każda kolejna wymaga zdania materiału na dyżurach. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot stanowi rozszerzenie dotychczasowej wiedzy z kanonu psychologii poznawczej i metodologii badań psychologicznych oraz wprowadza nową, podstawową tematykę z zakresu epistemologii i filozofii nauki. Założeniem leżącym u podstawy bloku zajęć jest nabycie kluczowych w zawodzie psychologa-badacza umiejętności: I. Wykorzystania ciężaru dowodowego opartego na metodzie naukowej do krytycznej ewaluacji zasadności założeń pseudonaukowych teorii (np. homeopatia, terapie regresywna, EMDR, FC, hipnoza itd.), popularnych ideologii (np. postmodernizm, relatywizm poznawczy) czy powszechnie powtarzanych „zdroworozsądkowych” mitów; II. Dystynkcji nauki od pseudonauki; III. Refleksyjnego wyszukiwania, zdobywania i oceniania informacji w kontekście ich prawdopodobnej zasadności (przykładowo zgodnie z wagą naukowej rzetelności badań, od meta analiz Cochrane Collaboration, poprzez badania ilościowe i jakościowe., na niepotwierdzonych dowodach anegdotycznych kończąc). Efektem pracy studenta będzie praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności krytycznej ewaluacji twierdzeń dotyczących skuteczności i zasadności terapii pseudonaukowych i antynaukowych. W trakcie zajęć - poprzez wykorzystanie narzędzi krytycznego myślenia w trakcie tychże poznanych w przygotowanej przez siebie prezentacji/pracy pisemnej dekonstruujacej wybrany przez studenta temat wykraczający poza tematykę zajęć tudzież do niej nawiązujący. Poza blokiem zajęć - w zależności od oceny i osądu studenta. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Langer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie z modułu
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.