Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wybrane metody diagnozy psychologicznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W3-PS-SM-WYBMEDIAG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wybrane metody diagnozy psychologicznej
Jednostka: Wydział Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Langer, Anna Pyszkowska
Prowadzący grup: Marcin Langer, Anna Pyszkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Kolokwium 60% oceny

Test Pytania zamknięte jednokrotnego i wielokrotnego wyboru sprawdzające wiedzę studentów na temat poznanych metod i narzędzi diagnostycznych


Praca zaliczeniowa 40% oceny

Przeprowadzenie badania psychologicznego z wykorzystaniem poznanego testu, interpretacja uzyskanych wyników i przedstawienie ich w postaci raportu.


Pełny opis:

Wybrane metody diagnozy psychologicznej to moduł obligatoryjny dla wszystkich studentów psychologii. Efektami kształcenia modułu są: zdobycie wiedzy na temat tworzenia narzędzi diagnostycznych, rozeznanie w prawidłowościach procesu diagnostycznego, świadomość ważności socjokulturowych wpływów na proces diagnostyczny, znajomość różnych metod adaptacji narzędzi diagnostycznych oraz znajomość standardów metodologicznych w diagnozie. Po zakończeniu modułu student potrafi dostrzec i zdefiniować problem, postawić względem niego hipotezy, zweryfikować je dzięki przeprowadzeniu badania diagnostycznego, umie dobrać odpowiednie narzędzia do problemu badania (w zakresie przedstawionych metod i narzędzi badawczo-diagnostycznych), wykazuje umiejętność ich prawidłowego wykorzystania, (w sensie formalnym i merytorycznym), jest w stanie obliczyć oraz zinterpretować uzyskane wyniki badania w kontekście celu badania oraz w odniesieniu do szerokiej wiedzy psychologicznej. Potrafi także, na podstawie wysuniętych przez siebie wniosków, zaproponować odpowiedni plan działania. Efektem kształcenia modułu są także: sprawność sporządzania raportu z badań oraz biegłość przekazywania koniecznych informacji zainteresowanym osobom lub instytucjom. Ponadto student nabywa i doskonali kompetencje osobiste w zakresie komunikacji interpersonalnej, otwartości i elastyczności w stosunku do osoby badanej, tolerancji wobec odmienności oraz rozwija i utrwala świadomość etyczno-zawodową psychologa.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Langer, Joanna Mateusiak
Prowadzący grup: Marcin Langer, Joanna Mateusiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa ustalana będzie na podstawie ocen uzyskanych z kolokwium (waga: 0,6) oraz pracy zaliczeniowej (waga: 0,4), zgodnie z zasadą:

3,00 do 3,25 - dostateczny;

3,26 do 3,75 - dostateczny plus;

3,76 do 4,25 - dobry;

4,26 do 4,60 - dobry plus;

4,61do 5,00 - bardzo dobry

Pełny opis:

Wybrane metody diagnozy psychologicznej to moduł obligatoryjny dla wszystkich studentów psychologii. Efektami kształcenia modułu są: zdobycie wiedzy na temat tworzenia narzędzi diagnostycznych, rozeznanie w prawidłowościach procesu diagnostycznego, świadomość ważności socjokulturowych wpływów na proces diagnostyczny, znajomość różnych metod adaptacji narzędzi diagnostycznych oraz znajomość standardów metodologicznych w diagnozie. Po zakończeniu modułu student potrafi dostrzec i zdefiniować problem, postawić względem niego hipotezy, zweryfikować je dzięki przeprowadzeniu badania diagnostycznego, umie dobrać odpowiednie narzędzia do problemu badania (w zakresie przedstawionych metod i narzędzi badawczo-diagnostycznych), wykazuje umiejętność ich prawidłowego wykorzystania, (w sensie formalnym i merytorycznym), jest w stanie obliczyć oraz zinterpretować uzyskane wyniki badania w kontekście celu badania oraz w odiesieniu do szerokiej wiedzy psychologicznej. Potrafi także, na podstawie wysuniętych przez siebie wniosków, zaproponować odpowiedni plan działania. Efektem kształcenia modułu są także: sprawność sporządzania raportu z badań oraz biegłość przekazywania koniecznych informacji zainteresowanym osobom lub instytucjom. Ponadto student nabywa i doskonali kompetencje osobiste w zakresie komunikacji interpersonalnej, otwartości i elastyczności w stosunku do osoby badanej, tolerancji wobec odmienności oraz rozwija i utrwala świadomość etyczno-zawodową psychologa.

Uwagi:

Opis zajęć w karcie kierunku: https://informator.us.edu.pl/modules/71692/

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Langer, Joanna Mateusiak
Prowadzący grup: Marcin Langer
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie z modułu
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Ocena końcowa ustalana będzie na podstawie ocen uzyskanych z kolokwium (waga: 0,6) oraz pracy zaliczeniowej (waga: 0,4), zgodnie z zasadą:

3,00 do 3,25 - dostateczny;

3,26 do 3,75 - dostateczny plus;

3,76 do 4,25 - dobry;

4,26 do 4,60 - dobry plus;

4,61do 5,00 - bardzo dobry

Pełny opis:

Wybrane metody diagnozy psychologicznej to moduł obligatoryjny dla wszystkich studentów psychologii. Efektami kształcenia modułu są: zdobycie wiedzy na temat tworzenia narzędzi diagnostycznych, rozeznanie w prawidłowościach procesu diagnostycznego, świadomość ważności socjokulturowych wpływów na proces diagnostyczny, znajomość różnych metod adaptacji narzędzi diagnostycznych oraz znajomość standardów metodologicznych w diagnozie. Po zakończeniu modułu student potrafi dostrzec i zdefiniować problem, postawić względem niego hipotezy, zweryfikować je dzięki przeprowadzeniu badania diagnostycznego, umie dobrać odpowiednie narzędzia do problemu badania (w zakresie przedstawionych metod i narzędzi badawczo-diagnostycznych), wykazuje umiejętność ich prawidłowego wykorzystania, (w sensie formalnym i merytorycznym), jest w stanie obliczyć oraz zinterpretować uzyskane wyniki badania w kontekście celu badania oraz w odiesieniu do szerokiej wiedzy psychologicznej. Potrafi także, na podstawie wysuniętych przez siebie wniosków, zaproponować odpowiedni plan działania. Efektem kształcenia modułu są także: sprawność sporządzania raportu z badań oraz biegłość przekazywania koniecznych informacji zainteresowanym osobom lub instytucjom. Ponadto student nabywa i doskonali kompetencje osobiste w zakresie komunikacji interpersonalnej, otwartości i elastyczności w stosunku do osoby badanej, tolerancji wobec odmienności oraz rozwija i utrwala świadomość etyczno-zawodową psychologa.

Uwagi:

Opis zajęć w karcie kierunku: https://informator.us.edu.pl/modules/71692/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)