Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W6-PP-SM-PEPP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III
Jednostka: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.

Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (biologii - przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, geografii, fizyki, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawne interpretowanie zjawisk przyrodniczych, związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym, jak też uzyskanie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej i umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Uwagi:

Aniela Różańska, prof. UŚ dr hab.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aniela Różańska
Prowadzący grup: Aniela Różańska, Anna Studenska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.

Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (biologii - przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, geografii, fizyki, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawne interpretowanie zjawisk przyrodniczych, związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym, jak też uzyskanie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej i umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Uwagi:

Aniela Różańska, prof. UŚ dr hab.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Studenska
Prowadzący grup: Anna Studenska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.

Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (biologii - przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, geografii, fizyki, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawne interpretowanie zjawisk przyrodniczych, związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym, jak też uzyskanie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej i umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Uwagi:

Aniela Różańska, prof. UŚ dr hab.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Studenska
Prowadzący grup: Anna Studenska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną)

Pełny opis:

Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.

Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (biologii - przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, geografii, fizyki, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawne interpretowanie zjawisk przyrodniczych, związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym, jak też uzyskanie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej i umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)