Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | W6-PP-SM-PEPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III |
Jednostka: | Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
C
C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Aniela Różańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną) |
|
Pełny opis: |
Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (biologii - przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, geografii, fizyki, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawne interpretowanie zjawisk przyrodniczych, związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym, jak też uzyskanie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej i umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. |
|
Uwagi: |
Aniela Różańska, prof. UŚ dr hab. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN C
WT W
ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aniela Różańska | |
Prowadzący grup: | Aniela Różańska, Anna Studenska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną) |
|
Pełny opis: |
Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (biologii - przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, geografii, fizyki, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawne interpretowanie zjawisk przyrodniczych, związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym, jak też uzyskanie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej i umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. |
|
Uwagi: |
Aniela Różańska, prof. UŚ dr hab. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Studenska | |
Prowadzący grup: | Anna Studenska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną) |
|
Pełny opis: |
Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (biologii - przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, geografii, fizyki, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawne interpretowanie zjawisk przyrodniczych, związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym, jak też uzyskanie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej i umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. |
|
Uwagi: |
Aniela Różańska, prof. UŚ dr hab. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Studenska | |
Prowadzący grup: | Anna Studenska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | |
Sposób ustalania oceny końcowej: | średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych sposobów i form weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie formy i sposoby weryfikacji zostały zaliczone pozytywnie (tzn. na ocenę co najmniej dostateczną) |
|
Pełny opis: |
Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem zajęć jest pogłębianie wiedzy merytorycznej z zakresu nauk przyrodniczych (biologii - przyrody ożywionej i nieożywionej, klimatologii, geografii, fizyki, ekologii i sozologii), rozumienie i poprawne interpretowanie zjawisk przyrodniczych, związków przyczynowo-skutkowych występujących w środowisku przyrodniczym, jak też uzyskanie wiedzy z zakresu lokalnego środowiska przyrodniczego oraz kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej i umiejętności projektowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczych na zajęciach o tematyce przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.