Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika ogólna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: W7-R1-001
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika ogólna
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy: Przedmioty dla nauk o rodzinie I stopnia - 1 semestr
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariola Kozubek
Prowadzący grup: Mariola Kozubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową modułu składa się średnia arytmetyczna dwóch ocen z:

(1) zaliczenia ćwiczeń, na które się składa:

- prezentacja ustna dwóch tematów i ich pisemne opracowanie;

- aktywność studenta podczas dyskusji;

- kolokwium ustne z wszystkich tematów podjętych podczas zajęć;


(2) zaliczenia wykładów na podstawie egzaminu ustnego.


Pełny opis:

Przedmiot składa się z dwóch form zajęć: wykładów i ćwiczeń.

Celem wykładów jest wprowadzenie Studenta w podstawowe zagadnienia z dziedziny pedagogiki jako nauki o edukacji (wychowaniu i kształceniu) w powiązaniu z naukami o rodzinie. Zostaną przedstawione następujące zagadnienia: podstawowe kategorie pedagogiki, środowiska wychowawcze, zasady i metody wychowawcze, zadania wychowawcy,

Podczas ćwiczeń Studenci przeanalizują dwa obszary wiedzy:

(1) rozwój i zmienność wychowania i kształcenia na przestrzeni dziejów (od starożytnej Europy po XXI wiek) w celu wydobycia niezmiennych (choć podlegających inkulturacji) podstaw antropologicznych, aksjologicznych i teleologicznych.

(2) wybrane prądy i kierunki pedagogiczne XX i XXI wieku z ukierunkowaniem na poszukiwanie aktualności ich założeń, zwłaszcza w zakresie pracy pomocowej z rodziną.

Uwagi:

W okresie pandemii zajęcia on- line na platformie MS Teams

Zespół: WTL/NoR/Pedagogika ogólna-M.Kozubek

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariola Kozubek
Prowadzący grup: Mariola Kozubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Sposób ustalania oceny końcowej:

Student otrzymuje 5 ECTS na podstawie oceny końcowej. Na ocenę końcową składa się średnia arytmetyczna dwóch ocen z:

(1) zaliczenia ćwiczeń, na które się składa:

- prezentacja ustna dwóch tematów i ich pisemne opracowanie;

- aktywność studenta podczas dyskusji;

- kolokwium ustne z tematów podjętych podczas zajęć;

(2) zaliczenia wykładów na podstawie kolokwium ustnego.


Pełny opis:

Przedmiot składa się z dwóch form zajęć: wykładów i ćwiczeń.

Celem wykładów jest wprowadzenie Studenta w podstawowe zagadnienia z pedagogiki jako nauki o edukacji (wychowaniu i kształceniu) w powiązaniu z naukami o rodzinie. Zostaną przedstawione następujące zagadnienia: podstawowe kategorie pedagogiki, środowiska wychowawcze, zasady i metody wychowawcze, zadania wychowawcy, podstawy wychowania w inspiracji chrześcijańskiej.

Celem ćwiczeń jest zdobycie wiedzy z dwóch obszarów tematycznych:

(1) rozwój i zmienność wychowania i kształcenia na przestrzeni dziejów (od starożytnej Europy po XXI wiek) w celu wydobycia niezmiennych (choć podlegających inkulturacji) podstaw antropologicznych, aksjologicznych i teleologicznych.

(2) wybrane prądy i kierunki pedagogiczne XX i XXI wieku z ukierunkowaniem na poszukiwanie aktualności ich założeń, zwłaszcza w zakresie pracy pomocowej z rodziną.

Uwagi:

W okresie pandemii zajęcia on- line na platformie MS Teams

Zespół: WTL/NoR/Pedagogika ogólna-M.Kozubek

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)