Komunikacja interpersonalna [12-PDZ-ZEW-1KI]
semestr letni 2013/2014
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Komunikacja interpersonalna [12-PDZ-ZEW-1KI] |
Zajęcia: |
semestr letni 2013/2014 [2013/2014L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Małgorzata Bortliczek, Jolanta Krzyżewska |
Literatura: |
Obowiązkowa: Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków , 2006 Thompson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S-ka, Poznań 1998, Knapp M. L., Hall J. A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich. Astrum, Wrocław, 2000 Uzupełniająca: Birkenbihl, V. F. (1998). Sygnały ciała. Wrocław: Wydawnictwo Astrum Darwin K., O wyrazie uczuć u człowieka i zwierząt, PWN, Warszawa, 1988 Hall, E. T., Ukryty Wymiar, Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza S. A. , Warszawa, 1997 Hall E. T. , Bezgłośny język, Państwowy Instytut Wydawniczy Warszawa, 1987 Rebel G., Naturalna mowa ciała w socjotechnicznych metodach osiągania sukcesu, Astrum, Wrocław, 1999 Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa, 2000 Załazińska A., Schematy myśli wyrażane w gestach, Wydawnictwo UJ, Kraków, 2001 |
Zakres tematów: |
ćwiczenia skoncentrowane są na wybranych zagadnieniach istotnych dla funkcjonowania w zawodzie nauczyciela małych dzieci: 1) funkcje i formy komunikacji międzyludzkiej 2) niespecyficzna specyfika komunikacji dorosły – dziecko 3) wpływ komunikacji między dorosłymi na funkcjonowanie dzieci 4) wielofunkcyjność przekazu nauczyciela 5) aktor czy obserwator: nauczyciel a komunikacja wzajemna dzieci 6) komunikacja w GTM (grupie myślenia twórczego) 7) zadanie czy obrona: komunikacja rodzic – nauczyciel 8) asertywność 9) perswazyjne formy komunikacji (reklama) 10) negocjacje vs konfrontacje 11) komunikacja w rodzinie 12) wulgarność w komunikacji międzyludzkiej 13) kłamstwo/podstęp – geneza, funkcje 14) komunikacja wśród zwierząt/komunikacja człowieka ze zwierzętami 15) podsumowanie problematyki |
Metody dydaktyczne: |
jak w opisie modułu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.