Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i terapia zaburzeń parcjalnych [12-PE-PETP-S1-6DITZP] semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza i terapia zaburzeń parcjalnych [12-PE-PETP-S1-6DITZP]
Zajęcia: semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewelina Czyż
Literatura:

1. Bogdanowicz M., O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Lublin 1995

2. Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w szkole. Warszawa 1989

3. Kaja B., Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz 1995

4. Skorek E.M.: Terapia pedagogiczna. T 1 i 2. Wybrane zagadnienia. Kraków 2000

5. Górniewicz E., Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Toruń 2008.

6. Piszczek M., Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka. Wybrane zagadnienia. Warszawa 2007.

7. Reid G.,Wearmouth J., Dysleksja. Teoria I praktyka. Gdańsk 2008.

8. Skorek E. M.: Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Kraków 2005.

Zakres tematów:

1. Rozwój dziecka. Zaburzenia i dysharmonie w rozwoju. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

2. Klasyfikacja zaburzeń

3. Diagnoza i terapia zaburzeń parcjalnych przejawiających się w różnych sferach.

4. Budowanie warsztatu terapeuty.

5. Konstruowanie programów induwidualnych do pracy z dzieckiem z zaburzeniami parcjalnymi.

6. Omówienie przygotowanych przez studentów prezentacji.

Metody dydaktyczne:

prezentacja, wykład, pogadanka

Metody i kryteria oceniania:

• 90% obecności na zajęciach (dozwolona jedna nieobecność nieusprawiedliwiona)

• aktywny udział w zajęciach

• przedstawienie prezentacji grupowej

Uwagi:

TPiAON

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)