Diagnoza i terapia zaburzeń parcjalnych [12-PE-PETP-S1-6DITZP]
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza i terapia zaburzeń parcjalnych [12-PE-PETP-S1-6DITZP] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ewelina Czyż |
Literatura: |
1. Bogdanowicz M., O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Lublin 1995 2. Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w szkole. Warszawa 1989 3. Kaja B., Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz 1995 4. Skorek E.M.: Terapia pedagogiczna. T 1 i 2. Wybrane zagadnienia. Kraków 2000 5. Górniewicz E., Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Toruń 2008. 6. Piszczek M., Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka. Wybrane zagadnienia. Warszawa 2007. 7. Reid G.,Wearmouth J., Dysleksja. Teoria I praktyka. Gdańsk 2008. 8. Skorek E. M.: Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Kraków 2005. |
Zakres tematów: |
1. Rozwój dziecka. Zaburzenia i dysharmonie w rozwoju. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 2. Klasyfikacja zaburzeń 3. Diagnoza i terapia zaburzeń parcjalnych przejawiających się w różnych sferach. 4. Budowanie warsztatu terapeuty. 5. Konstruowanie programów induwidualnych do pracy z dzieckiem z zaburzeniami parcjalnymi. 6. Omówienie przygotowanych przez studentów prezentacji. |
Metody dydaktyczne: |
prezentacja, wykład, pogadanka |
Metody i kryteria oceniania: |
• 90% obecności na zajęciach (dozwolona jedna nieobecność nieusprawiedliwiona) • aktywny udział w zajęciach • przedstawienie prezentacji grupowej |
Uwagi: |
TPiAON |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.