Seminarium magisterskie [12-PE-OP-N2-5SM.2]
semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [12-PE-OP-N2-5SM.2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2014/2015 [2014/2015Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Józef Budniak, Urszula Klajmon-Lech, Aleksandra Minczanowska, Andrzej Murzyn, Ewa Ogrodzka-Mazur |
Literatura: |
Literatura podstawowa i uzupełniająca jest każdorazowo dobierana do tematu przygotowywanej pracy, a także: D. Kurzyna-Chmiel, Oświata jako zadanie publiczne, Warszawa 2013 M. Andrzejewski, Prawo rodzinne i opiekuńcze, Warszawa 2011r. Ustawa kodeks rodzinny i opiekuńczy Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej Ustawa o systemie oświaty M. Andrzejewski, Prawna ochrona rodziny. Warszawa 1999r. J. Winiarz, J. Gajda, Prawo rodzinne. PWN Warszawa 1999r. T. Smyczyński, Prawo rodzinne i opiekuńcze. C.H. Beck, Warszawa 1997r. J. Ignaczewski, Kodeks rodzinny i opiekuńczy komentarz, Warszawa 2011r. J. Ignatowicz, Prawo rodzinne. Warszawa 2000r. A. Zieliński, G. Jędrejek, Prawo rodzinne i opiekuńcze w zarysie, Warszawa 2011r. |
Zakres tematów: |
Ćwiczenia seminaryjne obejmują m.in. pomoc w wyborze tematu pracy dyplomowej, przygotowanie bibliografii do tematu pracy , zagadnienia metodologiczne badań: metody, techniki i narzędzia badawcze, sposoby prezentowania wyników badań, formułowanie wniosków i postulatów pedagogicznych. Ponadto zajęcia obejmują przypomnienie wiedzy na temat: Pojęcia i zakresu działalności opiekuńczej i wychowawczej Prawa i obowiązki rodziców wobec dzieci i rodziny zastępcze Zakresu i rodzajów władzy rodzicielskiej Rodzajów ubezwłasnowolnienia Opieki nad małym dzieckiem i kuratelai Prawa do nauki, obowiązku szkolnego, obowiązku nauki, obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego |
Metody dydaktyczne: |
metoda słowna, problemowa, instruktaż. Zajęcia wspólne - omawianie problematyki badawczej, dyskusja, analiza fragmentów pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena opracowania poszczególnych rozdziałów teoretycznych pracy oraz rozdziału metodologicznego, ocena przygotowanych narzędzi badawczych. Ćwiczenia- skala ocen 2.0-5.0 Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który jest przygotowany do seminarium, bierze w nim aktywny udział, przygotuje konspekt pracy, potrafi zaprezentować zadany temat w oparciu o różne źródła, charakteryzuje bibliografię, przybliża fragmenty pracy, przedstawia procedurę badań własnych, terminowo wywiązuje się z przyjętych zobowiązań. Ocenę dobrą otrzymuje student, który bierze udział w seminarium, potrafi formułować pytania i udzielać odpowiedzi podczas dyskusji, wykazuje zainteresowanie tematem pracy, przedstawia procedurę związaną z badaniami własnymi, ale nie wywiązuje się terminowo z przyjętych zobowiązań. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który bierze udział w seminarium, ale posiada znikomą wiedzę teoretyczną dotyczącą tematu pracy dyplomowej i nie wywiązuje się terminowo z przyjętych zobowiązań. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie jest przygotowany do seminarium, nie potrafi zaprezentować fragmentów pracy i nie wywiązuje się z przyjętych zobowiązań. |
Uwagi: |
POW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.