Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka [11-KRK-R1-013] semestr zimowy 2015/2016
wykład 2, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Dydaktyka [11-KRK-R1-013]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
wykład 2 [W2], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Leokadia Szymczyk
Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

Arends R., Uczymy się nauczać, Warszawa 2000.

Bereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2001.

Davis R.H., Aleksander L.T.,Yelon S.L., Konstruowanie systemu kształcenia, Warszawa 1983.

Komorowska H., O programach prawie wszystko, Warszawa 1999.

Klus-Stańska D., Konstruowanie wiedzy w szkole, Olsztyn 2000.

Kupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000.

Niemierko B., Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa 1999.

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki, Warszawa, 2004.

Petty G., Nowoczesne nauczanie, Sopot 2010.

Phililips D., C., Soltis J.,F., Podstawy wiedzy o nauczaniu, Gdańsk 2003.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Gribble D., Edukacja w wolności, Kraków 2005.

Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Warszawa 1999.

Nalaskowski A., Przestrzeń i miejsca szkoły, Kraków 2002.

Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, Warszawa 2009.

Śnieżyński M., Dydaktyka dialogu, Kraków 1997.

Zakres tematów:

Dydaktyka ogólna a dydaktyki szczegółowe (w tym metodyka przedmiotu „Wychowanie do życia w rodzinie”). Metodyka wychowania. Proces nauczania – uczenia się. Cele wychowania, cele kształcenia, hierarchizacja celów. Taksonomia celów Blooma. Metody nauczania z uwzględnieniem metod aktywizujących. Modele uczenia się - nauczania. Podstawa programowa a standardy wymagań w pracy nauczyciela.

Program szkolny. Kryteria doboru treści. Struktura programu nauczania.

Kreowanie autorskich programów nauczania. Ewaluacja pracy nauczyciela.

Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej.

Modele współczesnej szkoły. Współczesne koncepcje nauczania.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: wykład konwencjonalny, problemowy, konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej

Metody poszukujące: dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Pisemne kolokwium, które sprawdzi znajomość treści przedstawionych na wykładach uzupełnionych lekturą wskazanej literatury przedmiotu.

Kryterium oceny - poprawność odpowiedzi na pytania (10 pytań w formie otwartej).

Za każde pytanie student otrzymuje 0-2 pkt. Maksymalnie student może zdobyć 20 punktów. Warunkiem zaliczenia jest zdobycie minimum 10 punktów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)