Metodyka resocjalizacji 12-PE-PETP-S1-5MR
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Metodyka resocjalizacji 12-PE-PETP-S1-5MR | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 11 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | |||
Literatura: |
M. Konopczyński: Metody twórczej resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2006. E. Wysocka: Diagnoza w resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2008. S. Górski: Metodyka resocjalizacji. IWZZ, Warszawa 1985. M. Konopczyński: pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących. Impuls, Kraków 2014. M. Marczak (red.): Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez służbę więzienną w Polsce, Impuls, Kraków 2009. Z. Bartkowicz, A. Węgliński: Skuteczna resocjalizacja. Doświadczenia i propozycje. Wyd. UMCS. Lublin 2008. |
|||
Zakres tematów: |
Profilaktyka w resocjalizacji Diagnoza negatywna i pozytywna w resocjalizacji – podstawowe techniki i narzędzia diagnostyczne w pracy pedagogicznej Analiza dokumentacji indywidualnych przypadków dzieci niedostosowanych społecznie, zaburzonych w zachowaniu, zagrożonych demoralizacją Antropotechnika – metody wpływu osobistego. Profil pedagoga-resocjalizatora Socjotechnika – analiza technik i przykładowych zajęć Kulturotechnika – przegląd programów realizowanych w placówkach penitencjarnych i resocjalizacyjnych Przygotowanie i przeprowadzenie metody projektów resocjalizacyjnych |
|||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, pogadanka, metody aktywizujące i praktyczne |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt obejmujący 3 części: - zgłoszenie pomysłu i konsultacje zajęć resocjalizacyjnych - przygotowanie programu resocjalizacyjnego w formie opisu projektu, celu, struktury i cyklu zajęć wraz z konspektami - przeprowadzenie wybranej części w środowisku Ponadto wszystkich studentów obowiązują treści zawarte w literaturze – weryfikacja ciągła Ndst - nieprzygotowanie i niezaprezentowanie projektu Dst – błędy i niepełny konspekt oraz brak zaangażowania wszystkich studentów w grupie i/lub przebieg prezentacji niespójny, nieadekwatny do konspektu Db – błędny i niepełny konspekt lub brak zaangażowania wszystkich studentów w grupie lub przebieg realizacji zajęć, niespójny, nieadekwatny do konspektu Bdb – brak wskazanych wyżej uchybień i błędów W przypadku braku znajomości wskazanych tekstów naukowych, a pozytywnym zaliczeniu projektu końcowa ocena z ćwiczeń będzie pomniejszona o 1 stopień. Nieprzygotowania do zajęć można zaliczać na konsultacjach. Projekt przygotowany w 2 osobowych grupach, ocena prezentacji niezwłocznie po jej zakończeniu. Wskazane konsultacje z prowadzącym w trakcie wyznaczonych dyżurów. |
|||
Uwagi: |
TPIAON |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.