Metodyka resocjalizacji [12-PE-PETP-S1-5MR]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka resocjalizacji [12-PE-PETP-S1-5MR] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek |
Literatura: |
M. Konopczyński: Metody twórczej resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2006. E. Wysocka: Diagnoza w resocjalizacji. Wyd. PWN. Warszawa 2008. S. Górski: Metodyka resocjalizacji. IWZZ, Warszawa 1985. M. Konopczyński: pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących. Impuls, Kraków 2014. M. Marczak (red.): Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez służbę więzienną w Polsce, Impuls, Kraków 2009. Z. Bartkowicz, A. Węgliński: Skuteczna resocjalizacja. Doświadczenia i propozycje. Wyd. UMCS. Lublin 2008. |
Zakres tematów: |
Profilaktyka w resocjalizacji Diagnoza negatywna i pozytywna w resocjalizacji – podstawowe techniki i narzędzia diagnostyczne w pracy pedagogicznej Analiza dokumentacji indywidualnych przypadków dzieci niedostosowanych społecznie, zaburzonych w zachowaniu, zagrożonych demoralizacją Antropotechnika – metody wpływu osobistego. Profil pedagoga-resocjalizatora Socjotechnika – analiza technik i przykładowych zajęć Kulturotechnika – przegląd programów realizowanych w placówkach penitencjarnych i resocjalizacyjnych Przygotowanie i przeprowadzenie metody projektów resocjalizacyjnych |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, pogadanka, metody aktywizujące i praktyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt obejmujący 3 części: - zgłoszenie pomysłu i konsultacje zajęć resocjalizacyjnych - przygotowanie programu resocjalizacyjnego w formie opisu projektu, celu, struktury i cyklu zajęć wraz z konspektami - przeprowadzenie wybranej części w środowisku Ponadto wszystkich studentów obowiązują treści zawarte w literaturze – weryfikacja ciągła Ndst - nieprzygotowanie i niezaprezentowanie projektu Dst – błędy i niepełny konspekt oraz brak zaangażowania wszystkich studentów w grupie i/lub przebieg prezentacji niespójny, nieadekwatny do konspektu Db – błędny i niepełny konspekt lub brak zaangażowania wszystkich studentów w grupie lub przebieg realizacji zajęć, niespójny, nieadekwatny do konspektu Bdb – brak wskazanych wyżej uchybień i błędów W przypadku braku znajomości wskazanych tekstów naukowych, a pozytywnym zaliczeniu projektu końcowa ocena z ćwiczeń będzie pomniejszona o 1 stopień. Nieprzygotowania do zajęć można zaliczać na konsultacjach. Projekt przygotowany w 2 osobowych grupach, ocena prezentacji niezwłocznie po jej zakończeniu. Wskazane konsultacje z prowadzącym w trakcie wyznaczonych dyżurów. |
Uwagi: |
TPIAON |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.