PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA III i IV ET. EDUK. [0301-MT-S2-12-PPSNB]
semestr zimowy 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA III i IV ET. EDUK. [0301-MT-S2-12-PPSNB] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 14:00
sala 505C Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Elżbieta Turska |
Literatura: |
1. Gruba, E. (2012). Wczesna dorosłość. W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (257-3011). Warszawa: PWN. 2. Oleszkiewicz, A., Senejko, A. (2012). Dorastanie.W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka (259-286). Warszawa: PWN. 3. Brzezińska, I.B., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2008). Psychologia rozwoju człowieka ( t. 2., s. 95- 292). W: J. Strelau, D. Doliński. Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP. |
Zakres tematów: |
1. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój fizyczny, motoryczny i psychoseksualny 2. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój procesów poznawczych 3. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - rozwój społeczno-emocjonalny. Krystalizowanie się tożsamości 4. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości - dorosłość, identyfikacja z nowymi rolami społecznymi, kształtowanie się stylu życia 5. Formy aktywności młodzieży 6. Kontakty społeczne ucznia - rówieśnicy contra rodzice i wychowawcy, potencjalne zagrożenia 7. Zaburzenia funkcjonowania w okresie dorastania |
Metody dydaktyczne: |
wykład interaktywny |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny zawierający pytania problemowe, testowe i otwarte, których celem jest sprawdzenie wiedzy z zakresu analizowanych treści. Skala ocen: 51%-60% - dst 61%-70% - + dst 71%- 80% - db 81% - 90% - + db 91% - 100% - bdb |
Uwagi: |
Grupa wykładowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.