Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 1) [06-PE-OP-S1-21] semestr zimowy 2015/2016
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 1) [06-PE-OP-S1-21]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Beata Ecler-Nocoń
Literatura:

1.M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2001,

2. A. W. Maszke, Metodologiczne podstawy bada pedagogicznych, Rzeszów 2004;

3. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001

4. B. Żechowska, Wybrane metodologiczne wzory badań empirycznych w pedagogice, Katowice 1985,

Zakres tematów:

Na seminarium poruszana jest szeroka tematyka dotycząca problematyki wychowania i opieki nad dzieckiem w różnych środowiskach wychowawczych. Adekwatnie do zainteresowań studentów podejmowane tematy prac licencjackich mogą dotykać ważnych zagadnień dotyczących teorii i praktyki wychowawczej. Tematy do realizacji zostają wybierane zarówno w oparciu o zainteresowania studentów, jak i o doświadczenie, co do współczesnych potrzeb badawczych promotora

Metody dydaktyczne:

Metody problemowe - dyskusja

Metody praktyczne - prezentacja fragmentów pracy

E-learning

Metody i kryteria oceniania:

Efektem całorocznej pracy studenta po pierwszym roku seminarium jest zamknięcie projektu badawczego pracy i przedłożenie jej na piśmie promotorowi.

Na efekt składają się następujące elementy:

1. Wybór tematu pracy: wyłonienie problemu badawczego i zwerbalizowanie celów badań,

2. Analiza literatury przedmiotowej - praca seminaryjna, dyskusja, sprawozdanie studenta z kwerendy i znajomości literatury przedmiotowej.

3. Napisanie rozdziałów składających się na teoretyczną część pracy.

4. Doprecyzowanie koncepcji badań własnych ( przedmiot badań, problematyka szczegółowa, zmienne, wskaźniki, metody, narzędzia badawcze) Złożony na piśmie projekt badań własnych.

Kryteria oceny - zaangażowanie, terminowość, merytoryczna ocena zawartości

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)