Seminarium (sem. 1) [06-PE-OP-S1-21]
semestr zimowy 2015/2016
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium (sem. 1) [06-PE-OP-S1-21] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Beata Ecler-Nocoń |
Literatura: |
1.M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2001, 2. A. W. Maszke, Metodologiczne podstawy bada pedagogicznych, Rzeszów 2004; 3. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001 4. B. Żechowska, Wybrane metodologiczne wzory badań empirycznych w pedagogice, Katowice 1985, |
Zakres tematów: |
Na seminarium poruszana jest szeroka tematyka dotycząca problematyki wychowania i opieki nad dzieckiem w różnych środowiskach wychowawczych. Adekwatnie do zainteresowań studentów podejmowane tematy prac licencjackich mogą dotykać ważnych zagadnień dotyczących teorii i praktyki wychowawczej. Tematy do realizacji zostają wybierane zarówno w oparciu o zainteresowania studentów, jak i o doświadczenie, co do współczesnych potrzeb badawczych promotora |
Metody dydaktyczne: |
Metody problemowe - dyskusja Metody praktyczne - prezentacja fragmentów pracy E-learning |
Metody i kryteria oceniania: |
Efektem całorocznej pracy studenta po pierwszym roku seminarium jest zamknięcie projektu badawczego pracy i przedłożenie jej na piśmie promotorowi. Na efekt składają się następujące elementy: 1. Wybór tematu pracy: wyłonienie problemu badawczego i zwerbalizowanie celów badań, 2. Analiza literatury przedmiotowej - praca seminaryjna, dyskusja, sprawozdanie studenta z kwerendy i znajomości literatury przedmiotowej. 3. Napisanie rozdziałów składających się na teoretyczną część pracy. 4. Doprecyzowanie koncepcji badań własnych ( przedmiot badań, problematyka szczegółowa, zmienne, wskaźniki, metody, narzędzia badawcze) Złożony na piśmie projekt badań własnych. Kryteria oceny - zaangażowanie, terminowość, merytoryczna ocena zawartości |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.