Pracownia artystyczna I [13-EP-S2-PAI1]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Pracownia artystyczna I [13-EP-S2-PAI1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Paulina Poczęta |
Strona domowa grupy: | http://rysopisdomniemany.blogspot.com/ |
Literatura: |
S.Simblet „Anatomia dla plastyków” M.Smoczyński „Esej o rysunku” J.Ludwiński „Sztuka w epoce postartystycznej i inne teksty” Katalogi aktualnych wystaw, wydawnictwa i czasopisma artystyczne (Obieg, Exit), blogi o sztuce (art.blox.pl, artaktualia.blogspot.com), oraz wybór literatury uzależniony od potrzeb i poszukiwań studenta. |
Zakres tematów: |
Możliwość pracy na podstawie modela, martwej natury czyli układu w pracowni rysunkowej z uwzględnieniem charakterystycznych dla rysunku problemów formalnych związanych ze światłem, perspektywą, fakturą, portretem, kreacją. Realizacja wybranego tematu zaproponowanego przez studenta w wykorzystaniem szeroko pojętego medium rysunkowego. |
Metody dydaktyczne: |
Słowne przekazywanie treści kształcenia w formie wypowiedzi poprzedzającej ćwiczenia oraz kierowanie uwagi studenta na istotne elementy badanego obszaru. Metoda eksponująca na podstawie demonstrowania przedmiotu, modela i ich układów. Omawianie konkretnego problemu, zagadnienia czy wybranego przez studenta tematu. Konsultacje indywidualne z korektą prac. Czasami dyskusja w grupie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana jest oryginalność koncepcji i umiejętność podejmowania decyzji, twórcze podejście do stawianych problemów plastycznych oraz sprawne wykorzystanie eksperymentów technicznych i technologicznych. Ostateczną formą zaliczenia jest indywidualny przegląd prac studenta i próba ich wspólnej analizy. Uwzględniam zaangażowanie studenta w pracę, obecność na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.