Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 12-OA-S1-6WWRD
semestr zimowy 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 12-OA-S1-6WWRD | |||
Zajęcia |
semestr zimowy 2015/2016 (2015/2016Z)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 42 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | |||
Literatura: |
H.Borzyszkowa (2002), Sytuacja rodzin dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w środowisku społecznym [W:] D.Lotz, K.Wenty, W.Zeidler (red.) Diagnoza dla osób niepełnosprawnych, Agencja Wydawnicza Kwadra, Szczecin. J.Cieszyńska, M.Korendo (2008), Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków. H.Cudak (2000), Funkcjonowanie rodziny w pierwszych okresach rozwojowych dziecka, Wyd. Wyższej Szkoły Pedagogiczne TWP, Warszawa. M.Czub (2003), Znaczenie wczesnych więzi społecznych dla rozwoju emocjonalnego dziecka, „Forum Oświatowe” t.2. Cytowska B., Winczura B. (2000), Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Oficyna Wydawnicza Impuls, Warszawa L.Eliot (2003), Co tam się dzieje? Kielin J.(2011), Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk Maas V.F. (2007), Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości, Fundacja Innowacja i Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna, Warszawa Rogers S.J., Dawson G., Vismara L.A. (2015), Metoda wczesnego startu dla dziecka z Autyzmem, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków |
|||
Zakres tematów: |
Charakterystyka teoretycznego modelu wczesnej interwencji Wczesna interwencja w Polsce – charakterystyka podstawowych terminów oraz form organizacyjnych Charakterystyka działań profilaktycznych prowadzonych w ramach wczesnej interwencji – interdyscyplinarność oddziaływań Specyfika funkcjonowania rodziny z małym dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju Przykłady rozwiązań z zakresu wczesnej interwencji i profilaktyki na świecie. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Wykład teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
kolokwium pisemne składające się kilkunastu pytań otwartych oraz zamkniętych |
|||
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.