Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauczanie społecznie niedostosowanych [06-PE-R-N1-11] semestr zimowy 2015/2016
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nauczanie społecznie niedostosowanych [06-PE-R-N1-11]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Andrzej Czerkawski
Literatura:

Gąsior H. (red), Nauczanie społecznie niedostosowanych. Katowice 1992

Petty G., Nowoczesne nauczanie. Sopot 2013

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki. Warszawa 2003

Rosiński D., Nauczyciel wobec zaburzeń procesu socjalizacji uczniów, Poznań, 2003

Stankowski A., Negatywizm szkolny młodzieży niedostosowanej społecznie. Katowice 1991

Szecówka A. Kształcenie resocjalizujące. W: B. Urban, J. Stanik (red.), Resocjalizacja. Warszawa 2007

Czerkawski A., Wykluczwnie edukacyjne niedostosowanych społecznie. „Chowanna” 2012, Tom 1

Mietzel G., Psychologia dla nauczycieli. Jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej. Gdańsk 2009

Arends R. I., Uczymy się nauczać. Warszawa 1994

Budzyński W., Terapia i resocjalizacja dzieci i młodzieży z problemami szkolnymi 2010

Wójtowicz M., Stosunek nauczyciela do ucznia a poczucie bezpieczeństwa ucznia w warunkach szkolnych. (w:) Krzyżak-Szym,ańska E. (red), Zagrożenia cywilizacyjne dzieci i młodzieży w kontekście pedagogicznym. Mysłowice 2009

Ostrowska K., Psychologia resocjalizacyjna. Warszawa 2008

Zakres tematów:

Proces nauczania i uczenia się przez całe życie jako wyzwanie współczesności

Dydaktyka ogólna a ortodydaktyka (cele, funkcje zasady)

Negatywizm szkolny niedostosowanych społecznie

Organizacyjne, prawne kształcenia i terapii pedagogicznej niedostosowanych społecznie (dzieci, młodzież, osoby dorosłe)

Rola wychowawczy resocjalizacyjnego w kształtowaniu i wspieraniu procesu uczenia niedostosowanych społecznie

Metody dydaktyczne:

wykład audytoryjny, prezentacje multimedialne

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie rozbudowanego konspektu zajęć dla uczniów niedostosowanych społecznie. Oceniane będzie zgodność celów z zastosowanymi metodami nauczania.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)