Nauczanie społecznie niedostosowanych [06-PE-R-N1-11]
semestr zimowy 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Nauczanie społecznie niedostosowanych [06-PE-R-N1-11] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Andrzej Czerkawski |
Literatura: |
Gąsior H. (red), Nauczanie społecznie niedostosowanych. Katowice 1992 Petty G., Nowoczesne nauczanie. Sopot 2013 Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki. Warszawa 2003 Rosiński D., Nauczyciel wobec zaburzeń procesu socjalizacji uczniów, Poznań, 2003 Stankowski A., Negatywizm szkolny młodzieży niedostosowanej społecznie. Katowice 1991 Szecówka A. Kształcenie resocjalizujące. W: B. Urban, J. Stanik (red.), Resocjalizacja. Warszawa 2007 Czerkawski A., Wykluczwnie edukacyjne niedostosowanych społecznie. „Chowanna” 2012, Tom 1 Mietzel G., Psychologia dla nauczycieli. Jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej. Gdańsk 2009 Arends R. I., Uczymy się nauczać. Warszawa 1994 Budzyński W., Terapia i resocjalizacja dzieci i młodzieży z problemami szkolnymi 2010 Wójtowicz M., Stosunek nauczyciela do ucznia a poczucie bezpieczeństwa ucznia w warunkach szkolnych. (w:) Krzyżak-Szym,ańska E. (red), Zagrożenia cywilizacyjne dzieci i młodzieży w kontekście pedagogicznym. Mysłowice 2009 Ostrowska K., Psychologia resocjalizacyjna. Warszawa 2008 |
Zakres tematów: |
Proces nauczania i uczenia się przez całe życie jako wyzwanie współczesności Dydaktyka ogólna a ortodydaktyka (cele, funkcje zasady) Negatywizm szkolny niedostosowanych społecznie Organizacyjne, prawne kształcenia i terapii pedagogicznej niedostosowanych społecznie (dzieci, młodzież, osoby dorosłe) Rola wychowawczy resocjalizacyjnego w kształtowaniu i wspieraniu procesu uczenia niedostosowanych społecznie |
Metody dydaktyczne: |
wykład audytoryjny, prezentacje multimedialne |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie rozbudowanego konspektu zajęć dla uczniów niedostosowanych społecznie. Oceniane będzie zgodność celów z zastosowanymi metodami nauczania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.