Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 27
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 27 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 12:45 - 14:15
sala 231 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate - third edition Student’s Book, Oxford University Press 2014 - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate – third edition Workbook, Oxford University Press 2014 Literatura uzupełniająca: - Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2010 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora - E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7 - 8 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press) 1. Rozwijanie leksyki związanej z edukacją, wypowiadanie się na temat własnych doświadczeń w ww. zakresie. Omówienie systemu szkolnictwa w Wielkiej Brytanii i USA. 2. Dyskusja na temat problemów związanych ze szkołą i wychowaniem. Użycie konstrukcji I okresu warunkowego i zdań czasowych (zastosowanie spójników as soon as, when, before, until). 3. Zabieranie głosu w dyskusji na temat problemów mieszkaniowych młodych osób. 4. Mówienie o sytuacjach hipotetycznych odnoszących się do teraźniejszości i przyszłości (użycie II okresu warunkowego). 5. Opisywanie miejsca zamieszkania, formułowanie wypowiedzi na temat swojego wymarzonego domu, poszerzanie słownictwa z tego zakresu. 6. Doskonalenie umiejętności używania języka codziennego (wyrażanie propozycji i reagowanie na nie, przepraszanie, usprawiedliwianie). 7. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób, ćwiczenie umiejętności użycia mowy zależnej (zdania oznajmujące i pytające). 8. Wyrażanie opinii na temat robienia zakupów w sklepie i zakupów online, rozwijanie leksyki w ww. dziedzinie. 9. Formułowanie pisemnej reklamacji nabytego towaru lub usługi. 10. Słowotwórstwo – doskonalenie umiejętności tworzenia rzeczowników od czasowników (m.in. za pomocą przyrostków: -ation, -ment, -ion). 11. Zabieranie głosu w dyskusji na temat planowanej kariery zawodowej. Poszerzenie słownictwa z zakresu środowiska pracy. Użycie struktur gerundialnych (-ing) i bezokolicznikowych. 12. Formułowanie wypowiedzi pisemnej z zastosowaniem rejestru formalnego: list motywacyjny i życiorys. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna ( test ) ( waga 2 ) - część ustna ( waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59%= ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, II i III rok Teologia, II i III rok Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.