Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 62
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 62 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 204 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Anna Wolska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden: "English File” 3E, B1, OUP 2013. Literatura uzupełniająca: R. Murphy: ”English Grammar in Use” Intermediate, CUP 2010 BJ Thomas: “Intermediate vocabulary”, Nelson Ltd. M. Vince: “Intermediate Language Practice”, Heinemann ELT. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
1. Słownictwo z zakresu edukacji i szkolnictwa. Porownanie systemów edukacji w krajach anglojęzycznych.Nazwy przedmiotów szkolnych, czasowniki związane z procesem uczenia się np. practise, revise pass, failetc.róznica między parą czasownikow bring up i educate. Wypowiedzi o nauce w szkole średniej z uzyciem wyrazeń typu: stricte teachers, to wear a uniform etc. 2. Dyskutowanie na temat problemów wynikających w czasie procesu edukacyjnego na podstawie tekstu „Do you want to practise 5 hours a day or six?”Używanie do konwersacji zwrotów Primarily , my secondo point is, oraz zwrotu I (party agree) 3. Plany związane z edukacją które są możliwe do spełnienia-użycie First Conditional oraz spójników czasu as soon as ,after. 4. Opisywanie domu na podstawie tekstu „Tchaikowsky’s house”-poszczególne części domu jak hall, corridor roof- lokalizacja –in the suburbs ,outskirts i wyrażenia on the last floor czy In the centre of the city. 5. Opisywanie swojego domu Marzen sytuacja mało prawdopodobna do spełnienia.uzycie Secondo Conditional i slowa”would” do sytuacji fikcyjnych 6. Doskonalenie języka codziennego, sugerowanie pójścia do kina czy na koncert za pomocą zwrotow „Shall we go…albo What about… 7. Relacjonowanie wypowiedzi innych osob dotyczących zakupów – Reported Speech. Mechanizm zamiany czasów z mowy niezależnej na wypowiedz relacjonowana-grupa slow określających relację np. Claim advise etc. 8. Porównywanie robienia zakupów w sklepie i online- problemy – umiejętność napisania reklamacji towaru lub uslugi 9. obszar leksykalny obejmujący rożne rodzaje zatrudnienia- temporary , self employed. Czasowniki związane z praca be promoted,be sacked .Różnica miedzy słowami Job i work-różne znaczenia samego słowa work. 10. Uporządkowanie roznego rodzaju sufiksow.rzeczowniki odczasownikowe: achieve-achievement promote-promotion. 11. Umiejętność dopasowania pracy do charakteru konstrukcje gerundialne i bezokolicznikowe i listy czasowników po których występuja gerund i bezokolicznik. 12. Wyrażanie opinii na temat odnoszenia sukcesu i opisywanie produktu na podstawie tekstu „In the Dragon’s Den” 13. Formułowanie wypowiedzi pisemnej w rejestrze formalnym na podstawie listu motywacyjnego i życiorysu. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w małych grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr(kompetencyjnych i wiedzowych) ( waga 2): Test 1: File 7 podręcznika (wraz z materiałami dodatkowymi realizowanymi podczas zajęć) Test 2: File 8 podręcznika (wraz z materiałami dodatkowymi) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), Do średniej wliczane są oceny niedostateczne. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu. Część pisemna (test) (waga 2) Część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest uzyskanie oceny co najmniej dostatecznej z każdej części egzaminu Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, II i III rok Teologia, II i III rok Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.