Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] semestr letni 2015/2016
lektorat, grupa nr 62

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 62 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 204
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Anna Wolska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden: "English File” 3E, B1, OUP 2013.

Literatura uzupełniająca:

R. Murphy: ”English Grammar in Use” Intermediate, CUP 2010

BJ Thomas: “Intermediate vocabulary”, Nelson Ltd.

M. Vince: “Intermediate Language Practice”, Heinemann ELT.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

1. Słownictwo z zakresu edukacji i szkolnictwa. Porownanie systemów edukacji w krajach anglojęzycznych.Nazwy przedmiotów szkolnych, czasowniki związane z procesem uczenia się np. practise, revise pass, failetc.róznica między parą czasownikow bring up i educate. Wypowiedzi o nauce w szkole średniej z uzyciem wyrazeń typu: stricte teachers, to wear a uniform etc.

2. Dyskutowanie na temat problemów wynikających w czasie procesu edukacyjnego na podstawie tekstu „Do you want to practise 5 hours a day or six?”Używanie do konwersacji zwrotów Primarily , my secondo point is, oraz zwrotu I (party agree)

3. Plany związane z edukacją które są możliwe do spełnienia-użycie First Conditional oraz spójników czasu as soon as ,after.

4. Opisywanie domu na podstawie tekstu „Tchaikowsky’s house”-poszczególne części domu jak hall, corridor roof- lokalizacja –in the suburbs ,outskirts i wyrażenia on the last floor czy In the centre of the city.

5. Opisywanie swojego domu Marzen sytuacja mało prawdopodobna do spełnienia.uzycie Secondo Conditional i slowa”would” do sytuacji fikcyjnych

6. Doskonalenie języka codziennego, sugerowanie pójścia do kina czy na koncert za pomocą zwrotow „Shall we go…albo What about…

7. Relacjonowanie wypowiedzi innych osob dotyczących zakupów – Reported Speech. Mechanizm zamiany czasów z mowy niezależnej na wypowiedz relacjonowana-grupa slow określających relację np. Claim advise etc.

8. Porównywanie robienia zakupów w sklepie i online- problemy – umiejętność napisania reklamacji towaru lub uslugi

9. obszar leksykalny obejmujący rożne rodzaje zatrudnienia- temporary , self employed. Czasowniki związane z praca be promoted,be sacked .Różnica miedzy słowami Job i work-różne znaczenia samego słowa work.

10. Uporządkowanie roznego rodzaju sufiksow.rzeczowniki odczasownikowe: achieve-achievement promote-promotion.

11. Umiejętność dopasowania pracy do charakteru konstrukcje gerundialne i bezokolicznikowe i listy czasowników po których występuja gerund i bezokolicznik.

12. Wyrażanie opinii na temat odnoszenia sukcesu i opisywanie produktu na podstawie tekstu „In the Dragon’s Den”

13. Formułowanie wypowiedzi pisemnej w rejestrze formalnym na podstawie listu motywacyjnego i życiorysu.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w małych grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr(kompetencyjnych i wiedzowych) ( waga 2):

Test 1: File 7 podręcznika (wraz z materiałami dodatkowymi realizowanymi podczas zajęć)

Test 2: File 8 podręcznika (wraz z materiałami dodatkowymi)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

Do średniej wliczane są oceny niedostateczne.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu.

Część pisemna (test) (waga 2)

Część ustna (waga 1)

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest uzyskanie oceny co najmniej dostatecznej z każdej części egzaminu

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania;

WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia;

WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość;

WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria;

WTl: I rok Nauki o rodzinie, II i III rok Teologia, II i III rok Teologia pastoralna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)