Seminarium magisterskie [13-EP-S2-SM3]
semestr letni 2015/2016
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [13-EP-S2-SM3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aleksandra Giełdoń-Paszek |
Literatura: |
Lista lektur jest uzależniona od od tematu pisemnej pracy magisterskiej realizowanej przez studenta lista lektur jest uzależniona od od tematu pisemnej pracy magisterskiej realizowanej przez studenta Proponowany kanon lektur do wyboru: Duraj- Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Wydawnictwo UJ, Kraków 2002. Mendel T., Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony i publikacji. Poznań 1996. Kuhn T., Struktura rewolucji naukowych. Warszawa 1968. Kępińska A., Energie sztuki, Warszawa 1990 Kowalczyk I., Ciało i władza, Polska sztuka krytyczna lat 90. Warszawa 2002 Kubler G., Kształt czasu, uwagi o historii rzeczy, Warszawa 1970 Krawczak E., Antropologia kulturowa. Klasyczne kierunki, szkoły i orientacje, Lublin 2003; Lévi-Strauss C., Antropologia strukturalna. Przeł. K. Pomian. Warszawa 2000. Lyotard J. F., Kondycja ponowoczesna, Warszawa 1993; Malinowski B., Funkcjonalna analiza kultury. W: Szkice z teorii kultury. Warszawa 1952. Margolis J., Czym, w gruncie rzeczy, jest dzieło sztuki. Kraków 2004. Mitosek Z., Teorie badań literackich. Warszawa 1988. Morawski S., Funkcje sztuki dawnej i twórczości najnowszej. W: Na zakręcie od sztuki do po-sztuki. Kraków 1985. Morawski S., Główne nurty estetyki XX wieku. Wrocław 1992. Morawski S., Na zakręcie od sztuki do po-sztuki. Kraków 1985. McLuhan M., Wybór tekstów, Poznań 2001; Odkrywanie modernizmu. Przekłady i komentarze, red. R. Nycz R., Kraków: Universitas, 2004. Panofsky E., Studia z historii sztuki, Warszawa 1971; Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, red. K. Wilkoszewska, Kraków 1999; Pytkowski W., Organizacja badań i ocena prac naukowych, PWN, Warszawa 1985 Piotrowski P., Znaczenie modernizmu, Rebis Poznań 1999; Stróżewski W., Dialektyka twórczości, PWM, Kraków 1983. Stróżewski W., Wokół piękna, Kraków: Universitas, 2002. Welsch W., (red. Krystyna Wilkoszewska), Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki, Universitas, Kraków 2005. Ossowski St.: Wybór pism estetycznych. Wprowadzenie, wybór i opracowanie Bohdan Dziemidok. Kraków 2004. Paluch A., Mistrzowie antropologii społecznej. Warszawa 1999. Rosner K., Hermeneutyka jako krytyka kultury. Warszawa 1991. Słownik terminów literackich. Red. J. Sławiński. Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1988. Słownik terminologiczny sztuk pięknych. Red. K. Kubalska-Sułkiewicz, M. Bieska-Łach, Manteuffel-Szarota. Warszawa 2003. Szymańska B., Co to jest strukturalizm. Kraków 1980. Świerkocki M., Postmodernizm. Nowy paradygmat kultury. Warszawa 1999. Wolicka E., Historia sztuki w nurcie historii kultury. „Znak” 1993, nr 462 (11). Kraków 1993. |
Zakres tematów: |
Seminarium koncentruje się na zagadnieniach z obszaru historii sztuki |
Metody dydaktyczne: |
Na ostatnim etapie pracy na seminarium ma ona charakter indywidualnych konsultacji i korekt tekstu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student przygotowuje wystąpienie ustne na zadany temat (w przypadku sformułowania tematu pracy magisterskiej może być to problematyka związana z pracą). Na podstawie wystąpień na forum seminarium (prezentacja, referat, głos w dyskusji) , pracy pisemnej i bibliografii weryfikowane jest przygotowanie do zajęć, wiedza merytoryczna, jakość refleksji na temat szeroko pojętej kultury artystycznej. Uwzględniając efekty kształcenia przedmiotu pod uwagę będą brane następujące kryteria oceny: jakość wypowiedzi ustnej techniczna umiejętność konstruowania wypowiedzi stopień zaangażowania w konstruowanie wypowiedzi (kwerendy bibliograficzne, znajomość tematu na podstawie przeczytanych lektur) Warunkiem zaliczenia semestru jest opracowanie całej pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.