PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA II ETAPIE EDUKACYJNYM 0301-MT-S1-12-PPsN
semestr zimowy 2016/2017
Konwersatorium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNE DO NAUCZANIA NA II ETAPIE EDUKACYJNYM 0301-MT-S1-12-PPsN | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2016/2017 (2016/2017Z)
(zakończony)
Konwersatorium (K), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 15:00 - 18:00
sala 231 Bankowa 14 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dagna Kocur | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: -Spencer A. Rathus, „Psychologia współczesna”, GWP, Gdańsk 2004, - Zimbardo Philip G. „Psychologia i życie”, Zysk i S-ka, Warszawa 1999. -Sęk H. (2011). Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN -Strelau Jan, Doliński Dariusz, „Psychologia akademicka” tom II, GWP, Gdańsk 2010, -Spionek H. (1973). Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne. Warszawa: PWN literatura uzupełniająca: -Aronson Elliot, Wilson Timothy D., Akert Robin M., „Psychologia społeczna”, Poznań, 2006 -Strelau J. (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1 . Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000. Rozdział 8. Rozwój człowieka w pełnym cyklu życia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Stres, czym jest i jak sobie z nim radzić. 2. Pamięć i uczenie się. Najskuteczniejsze techniki uczenia się. 3. Agresja. 4. Psychologia rozwoju dziecka i młodzieży 5. Psychopatologia. 6. Dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u dzieci a ich funkcjonowanie w grupie rówieśniczej. Zaburzenia zachowania. Dziecko nieśmiałe i nadpobudliwe. 7. Kolokwium. Podsumowanie zajęć. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja na podstawie literatury, metody aktywizujące, prezentacje multimedialne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia z oceny z kolokwium oraz opracowania projektu; Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z ćwiczeń jest obecność na minimum 90% zajęć |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa konwersatoryjna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.