Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-AR-S1-9SPM]
semestr zimowy 2016/2017
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-AR-S1-9SPM] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Katarzyna Jas-Liszok, Sylwia Ryszawy |
Literatura: |
1. Siedlaczek A.: Diagnostyka pedagogiczna. Przewodnik metodyczny dla studentów pedagogiki. Częstochowa 1999 2. Skorek E.M. (red.): Terapia pedagogiczna. Tom 1, zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Kraków 2007 3. Skorek E.M. (red.): Terapia pedagogiczna. Tom 2, zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć. Kraków 2004 4. Brągiel J., Badora S. (red.) Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej. Opole 2005. 5. A. Leszczyńska – Rejchert: Człowiek starszy i jego wspomaganie – w stronę pedagogiki starości. Olsztyn, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie 6.Klaus W. Vopel Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Cz. I-IV Wyd. Jedność Kielce 7.B. Fuchs Gry i zabawy na dobry klimat w grupie. Jedność |
Zakres tematów: |
1-4. Wizytacja oraz hospitacja zajęć w placówkach opiekuńczych 5-9. Wizytacja oraz hospitacja zajęć w instytucjach profilaktyczno-terapeutycznych, psychologicznych i reedukacyjnych. 10-20. Prowadzenie zajęć według wcześniej przygotowanych przez studentów scenariuszy. Omówienie sposobu prowadzenia zajęć w danej placówce. 21-26. Organizacja imprezy okolicznościowej w wybranej placówce. 27-29. Omówienie charakteru placówki, sposobu jej funkcjonowania oraz realizowanych w danej placówce celach i formach zajęć. 30. Wnioski i refleksje związane z realizacją celów praktyki. |
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia terenowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyka i ocena aktywności studenta: obserwacja uczestnicząca, aktywne uczestnictwo i zaangażowanie w prowadzone przez placówkę zadania, aktywizacja w działania praktyczne i weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Sprawdzenie zakresu opanowania wiedzy teoretycznej wraz z umiejętnością jej zastosowania i konfrontacja z intuicją pedagogiczną w działaniach praktycznych. Praca indywidualna i w grupach i dyskusja panelowa podsumowująca pobyt w danej placówce: Sprawdzenie znajomości charakteru placówki i wiedzy o celach zajęć w niej realizowanych. Sprawdzenie umiejętności dyskutowania i analizowania. |
Uwagi: |
POWZAR |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.