Seminarium (sem. 4) [06-PE-OP-S1-21.3]
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium (sem. 4) [06-PE-OP-S1-21.3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Krasoń |
Literatura: |
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków Impuls, 2007. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa PWN , 2007. Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk GWP, 2010. Palka S., Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, [w:] Kubinowski D., Nowak M. (red.): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków Impuls, 2006. Pilch T., Bauman Z., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2002. Palka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków Wyd. UJ, 1998. Palka St., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk UJ, 2003. Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007. Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2010. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010. |
Zakres tematów: |
Opracowanie postaw teoretycznych wyjaśniających badane zjawiska pedagogiczne. Opracowanie metodologicznych podstaw badań: przedmiot, cel, typ badań, problematyka badawcza, metody, techniki badawcze i narzędzia badawcze, schemat organizacji i przebiegu badań. Prowadzenie badań w terenie pod opieką merytoryczną promotora. Analizy jakościowe, jakościowo- ilościowo zebranego materiału badawczego. Opis, wyjaśnianie, interpretacja badanych zjawisk na podstawie zebranego materiału badawczego w oparciu i odniesieniu do literatury pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. |
Metody dydaktyczne: |
zajęcia kontaktowe- indywidualne i grupowe; konsultacje i autoprezentacje |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecność studenta na zajęciach. 2. Ocena postępów w pisaniu pracy i przeprowadzaniu badań terenowych. 3. Prowadzenie badań terenowych. 4. Ocena poszczególnych rozdziałów pracy. 5. Ocena pracy licencjackiej. |
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.