Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
semestr letni 2016/2017
lektorat,
grupa nr 15
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 15 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:50 - 13:20
sala 360-361 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: English File Intermediate 3rd Edition, Oxford University Press 2013; English File Intermediate Workbook, Oxford University Press 2013; Kurs elearningowy „eWorkbook B1”, platforma SPNJO (http://el2.us.edu.pl/spnjo). Zakres: “Semestr 4”. Literatura uzupełniająca: Oxford Word Skills. Intermediate, Oxford University Press 2008; Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate, Macmillan 2008; Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; Kurs elearningowy „Kurs ogólny języka angielskiego na poziomie B1”, platforma projektu UPGOW (http://el.us.edu.pl/upgow); Kurs elearningowy „E-lektorat – język angielski”, platforma projektu UPGOW (http://el.us.edu.pl/upgow). Zakres: części „Work and Money” i „Conditional Sentences”; Kurs e-learningowy “Egzamin kończący lektorat języka angielskiego poziom B1” na platformie SPNJO. Adres http://el.us.edu.pl/spnjo; dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
• Wypowiadanie się na temat edukacji: szkolnych lat, przedmiotów i życia szkolnego, czytanie, słuchanie i opowiadanie o eksperymencie w szkole i pomysłach edukacyjnych (użycie zdań czasowych z „when” i „until” i warunkowych 1st Conditional; rozwijanie zakresu leksykalnego na temat edukacji, użycie czasowników make i let). • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat wspólnego i samodzielnego życia oraz miejscowości, dzielnicy, okolicy, domu, mieszkania lub pokoju, itp., słynnych domostw oraz domu marzeń. (rozwijanie słownictwa, użycie zdań warunkowych 2nd Conditional). • Praktyczne użycie języka sytuacyjnego (wspólna impreza; wyrażanie propozycji, przepraszanie i usprawiedliwianie). • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat zakupów, kupowania, zakupionych produktów, niechcianych prezentów, reklamowania zakupionych produktów i usług (rozwijanie słownictwa tematycznego; użycie mowy zależnej w zdaniach twierdzących i pytających, tworzenia rzeczowników z czasowników). Pisanie listu reklamacyjnego. • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na tematy związane z pracą, zawodem, kompetencjami i usposobieniem, niekonwencjonalnych pomysłach na biznes (użycie wyrażeń gerundialnych –ing i bezokolicznikowych, wyrazów o wielu różnych znaczeniach), prezentowanie produktu, pisanie CV. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny na zaliczenie jest: Opanowanie materiału językowego i nabycie sprawności w zakresie 4 podjednostek podręcznika English File 3rd Edition Intermediate (Extraordinary school for boys, Ideal home, Sell and tell, What’s the right job for you), zeszytu do ćwiczeń i kursu e-learningowego eWorkbook B2 (część semestr IV). Aktywny udział na zajęciach, zrealizowane wypowiedzi ustne i pisemne; zrealizowana zalecona praca własna, w tym wykonanie zadań i aktywności kursów elearningowych; zaliczone 3 testy semestralne. Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i większym skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 3 testów na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i / lub za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1), - krótkich sprawdzianów (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Testy i sprawdziany zapowiedziane, z co najmniej 1 tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja rezultatów pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, kontrolowanie systematycznego opanowywania materiału językowego, weryfikacja rezultatów pracy studenta, w tym na platformie e-learningowej Podstawą oceny z egzaminu jest opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”. Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: zawiera następujące elementy: rozumienie tekstu słuchanego i pisanego, leksyka, gramatyka i krótka forma pisemna. Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil; WNS; WPiPs; WPiA ; WRiTv; WTl] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.