Oligofrenologopedia [06-PC-S1-37]
semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Oligofrenologopedia [06-PC-S1-37] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 71 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Waligóra |
Literatura: |
1. Minczakiewicz E.M., Mowa, rozwój, zaburzenia, terapia. Kraków 1997. 2. Gałkowski T., Jastrzębowska G., Logopedia. Pytania i odpowiedzi, podręcznik akademicki tom 2, Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych. Opole 2003. Zwłaszcza rozdział 2. w tym: Str. 203 – 210 (Zaburzenia mowy dzieci U.U.) i rozdział 3 cały, szczególnie zaś str. 451-464 (Diagnoza i terapia mowy U.U.) 3. Minczakiewicz E., Zaburzenia mowy u upośledzonych umysłowo, w: Diagnoza i terapia zaburzeń mowy, red.T.Gałkowski, Z. Tarkowski, T. Zaleski, Lublin 1993; 4. Minczakiewicz E., Jak pomóc w rozwoju dziecka z zespołem Downa, Kraków 2001. 5. Kaczorowska-Bray K., J. Błeszyński, Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną. 6. Bernstein T., Terapia dziecka z upośledzeniem umysłowym, Łódź 1995. 7. Bobrowicz-Lewartowska L., Autyzm dziecięcy, zagadnienia diagnozy i terapii, Kraków 2005. 8. Kirejczyk K. red., Upośledzenie umysłowe-Pedagogika, Warszawa 1981. 9. Kruk-Lasocka J.Autyzm czy nie autyzm? Problemy diagnozy i terapii pedagogicznej małych dzieci, Wrocław 1999. 10. Pisula E. Autyzm u dzieci, diagnoza, klasyfikacja, etiologia,Warszawa, 2000. 11. Wyczesany J., Pedagogika upośledzonych umysłowo, W-wa 1999r. 12. Zaleski T., Opóźnienia w rozwoju mowy, Warszawa 2002. 13. Markowska A. - Istota zaburzeń mowy dzieci głębiej upośledzonych umysłowo, "Scholasticus" 1982, nr 4. 14. Minczakiewicz E. "Zaburzenia mowy u osób z upośledzeniem umysłowym", Scholasticus nr 1/93. 15. Minczakiewicz E. - Zaburzenia mowy u osób z upośledzeniem umysłowym (w:) Polska terminologia logopedyczna, pod red. J. Ożdżyńskiego, Wydawnictwo "Secesja", Kraków 1994. 16. Minczakiewicz E. "Kształtowanie i usprawnianie mowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym" Szkoła specjalna nr 3, 1984. 17. J. Kielin, Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim, Kraków 2000. |
Zakres tematów: |
1. Diagnoza, zaburzenia, terapia i usprawnianie mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim. 2. Diagnoza, zaburzenia, terapia i usprawnianie mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. 3. Diagnoza, zaburzenia, terapia i usprawnianie mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu znacznym i głębokim. 4. Diagnoza, zaburzenia, terapia i usprawnianie mowy dzieci z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym. 5. Diagnoza, zaburzenia, terapia i usprawnianie mowy dzieci z Zespołem Downa. 6. Opóźniony rozwój mowy w tym zwłaszcza dzieci z upośledzeniem umysłowym. 7. Komunikacja alternatywna i wspomagająca AAC Augmentative and Alternative Communication. 8. Diagnoza, zaburzenia, terapia i usprawnianie mowy dzieci z Autyzmem i Zespołem Aspergera. 9. Diagnoza, zaburzenia, terapia i usprawnianie mowy dzieci z mutyzmem i mutyzmem wybiórczym/ selektywnym. 10. Zastosowanie kinezjologii edukacyjnej w pracy logopedycznej + elementy terapii taktylnej dr Swietłany Masgutowej. Ćwiczenia praktyczne. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca Pokaz Metody aktywizujące Dyskusja moderowana Metody ćwiczeniowe |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.