Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Komunikowanie się w organizacji 05-DK-S1-KWO16
semestr letni 2017/2018
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Komunikowanie się w organizacji 05-DK-S1-KWO16
Zajęcia semestr letni 2017/2018 (2017/2018L) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 123
Limit miejsc: 135
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Dagmara Głuszek-Szafraniec
Literatura:

1. J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1999.

2. S.P. Robbins, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001

3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, GWP Gdańsk 2003;

4. B. Dobek – Ostrowska Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum Wrocław 1999;

5. E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, GWP Gdańsk 2003;

6. G. Hofstede, Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000;

7. K. Kubiak (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności,

Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012

8. G.Bassi, R.Zamburlin, Komunikacja w małżeństwie. Jak być razem? Wydawnictwo eSPe, Karków 2003.

9. A. Szymańska, Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocłw 2004.

1. T. Goban – Klas Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN 2005;

10. Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2002;

11. A. Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy, PWN Warszawa 2003;

12. B. Sobkowiak, Procesy komunikowania się w organizacji, [w:] Współczesne systemy komunikowania, red. Bogusława Dobek-Ostrowska, Wrocław 1998,s. 33-37.

13. J. Stewart (red), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, PWN Warszawa 2002;

Zakres tematów:

1. System komunikowania organizacyjnego

2. Typy zachowań uczestników procesów komunikacji

3. Aktywne słuchanie jako podstawa skutecznej komunikacji

4. Modele i kierunki komunikacji w organizacji

5. Badanie komunikacji w organizacji, audyt komunikacyjny

6. Komunikacja w organizacji jako element kultury organizacyjnej

7. Mobbing w organizacji

Metody dydaktyczne:

*Wszystkie jednostki kontaktowe są prowadzone za pomocą metody podającej z użyciem prezentacji multimedialnych.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny lub ustny, w zależności od liczby studentów. Na ocenę dostateczną należy uzyskać 50%+1 punktów.

Uwagi:

4 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.