Literatura najnowsza [02-FP-S2-LN]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Literatura najnowsza [02-FP-S2-LN] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:15 - 14:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dariusz Nowacki | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
(pozycje analizowane na zajęciach – wybrane z listy lektur obowiązkowych) 1. Marcin Świetlicki: Zimne kraje. 2. Olga Tokarczuk: Dom dzienny, dom nocny. 3. Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki: Piosenka o zależnościach i uzależnieniach. 4. Dorota Masłowska: Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną. 5. Andrzej Sosnowski: Po tęczy. 6. Magdalena Tuli: Skaza. 7. Marta Podgórnik: Paradiso. 8. Michał Witkowski: Lubiewo. 9. Szczepan Kopyt: Buch. 10. Szczepan Twardoch: Drach. (pozycje analizowane na zajęciach – spoza listy lektur obowiązkowych) 1. Ignacy Karpowicz: Sońka. 2. Wiesław Myśliwski: Traktat o łuskaniu fasoli. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Marcin Świetlicki jako spadkobierca nowoczesnego wzoru poety. Wobec literatury „małych ojczyzn” – Dom dzienny, dom nocy Olgi Tokarczuk. Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki jako poeta posttraumatyczny. Krytyczne funkcje literatury najnowszej – Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną Doroty Masłowskiej. Eksperyment poetycki po awangardzie – poezja Andrzeja Sosnowskiego. Proza Magdaleny Tulli. Artykulacja kobiecości w poezji Marty Podgórnik. Lubiewo Michała Witkowskiego – queer i wymiary emancypacji. Poezja i zaangażowanie – Szczepan Kopyt. Mitologizacja męskości w prozie Szczepana Twardocha. Między powieściową manipulacją a patosem – Sońka Ignacego Karpowicza. Pytania o arcydzieło – Traktat o łuskaniu fasoli Wiesława Myśliwskiego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
analiza i interpretacja tekstów literackich referowanie stanowisk i opinii – wedle wcześniej podanych instrukcji i bibliografii |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
sporządzenie pracy pisemnej (sprawozdanie lub recenzja) - co stanowi 20 % oceny z ćwiczeń; aktywność na zajęciach - co stanowi 80 % oceny z ćwiczeń |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3 semestr fil. pol. II stopnia, grupa dziekańska 5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.