Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej [06-PE-OP-S2-01] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej [06-PE-OP-S2-01]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Irena Przybylska
Literatura:

Aktualne Ustawy i Rozporządzenia.

Gajewska G.: Pedagogika opiekuńcza. Elementy metodyki. Zielona Góra 2006. Wyd. „Gaja”.

Wosik-Kawala D.(red). Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo- wychowawcze. Lublin 2011. UMCS.

Kępski Cz.: Opieka i wychowanie w rodzinie. Lublin 2003, Wyd. UMCS.

Badora S., Czeredecka B., Marzec D.: Rodzina i formy jej wspomagania. Kraków 2001, Impuls.

Biedroń, M., Prokosz, M.: Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej pedagogiki opiekuńczej. Toruń 2001, Wyd. Adam Marszałek.

Badora S.: Z zagadnień pedagogiki opiekuńczej. Tarnobrzeg 2009. Wyd. PWSZ.

Kelm A.: Węzłowe problemy pedagogiki opiekuńczej. Warszawa 2000, Wyd. „Żak”, cz. I, pkt 1-3.

Matyjas B. (red): Problemy teorii i praktyki opiekuńczej. Kielce 2005. Wyd. Akademii Świętokrzyskiej.

Biedroń, M., Prokosz, M.: Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej pedagogiki opiekuńczej. Toruń 2001, Wyd. Adam Marszałek.

Kantanowicz E.: Koncepcje i praktyka działania społecznego w pracy socjalnej. Olsztyn 2011.

Zakres tematów:

1. Specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetle różnych koncepcji rozwoju i funkcjonowania człowieka.

2. Profesjonalizm w pracy opiekuńczo-wychowawczej - uwarunkowania prawne, psychologiczne, instytucjonalne.

2. Konteksty i specyfika pracy pedagogicznej w różnych placówkach -

formy opieki wychowawczej wspomagającej rodzinę i zastępujące rodzinę.

3. Organizacje pozarządowe w pracy opiekuńczo-wychowawczej - ich możliwości wsparcia w zakresie zaspokajania potrzeb i rozwoju człowieka.

4. Literaturowe i filmowe przykłady i inspiracje.

5. Prezentacje projektów zaliczeniowych studentów.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, autoprezentacje, metoda problemowa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)