Wybrane zagadnienia z marketingu [08-MA-S1-P081-4]
semestr letni 2017/2018
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wybrane zagadnienia z marketingu [08-MA-S1-P081-4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (parzyste), 16:30 - 18:00
sala P/1/10 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych – budynek główny (Chorzów, ul. 75 Pułku Piechoty 1a) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | 10 |
Prowadzący: | Barbara Batko |
Strona domowa grupy: | http://- |
Literatura: |
literatura zalecana: - Kotler Ph., Marketing, Rebis - Dom Wydawniczy, 14th Edition Warszawa 2012 - Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, wyd. II, Warszawa 2017 Literatura uzupełniająca: - Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002 - Królewski J., Sala P., E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa 2016 - Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005 - Setiawan I., Kartajaya H., Kotler Ph., Marketing 4.0, MT Biznes, Warszawa 2017 Inne noepublikowane materiały dydaktyczne |
Zakres tematów: |
- Analiza przypadków firm stosujących różne strategie, m.in.: produktową, sprzedażową, marketingu społecznego - Sposoby zdobywania klienta i budowania jego lojalności – analiza przypadków - Rozpoznawanie czynników makrootoczenia - Zachowania konsumenta w procesie decyzyjnym. Wybór narzędzi kształtowania zachowań klientów - Przykłady tworzenia segmentów rynkowych i stosowania kryteriów segmentacji dla różnych produktów - Wybór nazwy marki dla wybranych produktów, tworzenie koncepcji nowego produktu - Praktyczne zastosowanie metod wyznaczania cen: progi cenowe; polityka rabatowa - Opracowanie sloganów reklamowych, tekstu artykułu sponsorowanego - Wybór kanałów dystrybucji do różnych typów produktów lub usług |
Metody dydaktyczne: |
zajęcia w formie konwersatoryjnej – rozwiązywanie zadań problemowych o charakterze studium przypadku w oparciu o treści teoretyczne; ćwiczenia pisemne, dyskusja grupowa i prezentacja wyników prac zespołów na forum |
Metody i kryteria oceniania: |
1. ocena ciągła - wymagania merytoryczne: udział w zajęciach, aktywność i zaangażowanie słuchacza adekwatnie do tematu zajęć; - kryteria oceny: ocenie podlega indywidualna aktywność i zaangażowanie słuchacza w pracę zespołową podczas zajęć; obecność na ćwiczeniach obowiązkowa; do zaliczenia dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność; - przebieg procesu weryfikacji: oceny dokonuje prowadzący na podstawie obserwacji zaangażowania słuchacza na zajęciach kontaktowych oraz postępów w uczeniu się oraz pracy indywidualnej i zespołowej; 2. praca zaliczeniowa zespołowa - projekt w grupach 2-3 osobowych - wymagania merytoryczne: opracowanie i prezentacja projektu wybranych działań marketingowych nowopowstającej lub istniejącej firmy zawierającego wszystkie lub wybrane elementy dyskutowane podczas ćwiczeń i prezentowane podczas wykładu; - kryteria oceny: ocenie pracy zespołu podlega jakość opracowania: stopień opanowania wiedzy teoretycznej i sposób jej zastosowania, poprawność logiczna i jakość wniosków; sposób pracy – zaangażowanie we wspólne zadanie, podział pracy i współpraca; ocena jest oceną zespołową - przebieg procesu weryfikacji: w trakcie ostatniego spotkania ćwiczeniowego każdy z wyłonionych na początku zajęć zespołów prezentuje wyniki projektu na forum i uzasadnia prezentowane stanowisko w czasie dyskusji; oceny prezentacji dokonuje prowadzący uwzględniając ewentualne argumenty grupy konwersatoryjnej i ocenianego zespołu |
Uwagi: |
4 semestr inżynierii materiałowej - nauka o materiałach /I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.