Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2017/2018
lektorat,
grupa nr 13
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa Podręcznik ‘English File’ B1, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, wyd. 3rd edition Oxford University Press 2013; literatura uzupełniająca ‘MyGrammarLab’ B1/B2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson, 2012 ‘English Grammar in Context’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann, 2012 ‘Gramatyka Angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman, 1992 `English Grammar in Use`, R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 `A Practical English Grammar` A. J.Thomson, A.V.Martinet, wyd. Oxford University Press, 1994 dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Leksyka: The House and the Neighbourhood Gramatyka: Present and Future TensesPlatforma e-learningowa Moodle (opcjonalnie) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści programowe: 1.Wypowiadanie się na temat jedzenia i jego opisywanie (zastosowanie rzeczowników i przymiotników związanych z tematem np. frozen vegetables, tinned fish, ready-made meal) oraz dyskusja na temat ulubionego jedzenia i nawyków żywieniowych ( wykorzystanie czasu Simple Present, powtórzenie przysłówków częstotliwości, np. zadawanie pytania How often do you eat fish?, zastosowanie czasowników frazalnych cut down on, cut out). 2.Poszerzenie słownictwa z zakresu jedzenia, rodzajów potraw, sposobów przygotowania jedzenia, doskonalenie wymawiania długich i krótkich samogłosek na przykładzie leksyki związanej z jedzeniem, np. beef, grilled, salmon, raw, cook. 3.Wypowiadanie się na temat wpływu jedzenia na nasze samopoczucie na podstawie tekstu ‘Mood food’ (poszerzenie słownictwa związanego z wartością odżywczą pożywienia, np.carbohydrates, proteins, tworzenie przymiotników od rzeczowników i czasowników, np.stress – stressful, wake-awake, zastosowanie wyrażenia idiomatycznego feel down). 4.Dyskutowanie na temat pracy w restauracji (zastosowanie czasu Simple Present, czasu Continuous Present, wykorzystanie czasowników statycznych, np.prefer, love, believe. 5.Formułowanie opinii na temat statystyk dotyczących obecnego i przyszłego życia rodzinnego (zastosowanie wyrażenia going to, czasu Continuous Present, Simple Future, wykorzystanie frazy I think/I don’tthink....should). 6.Dyskusja na temat modelu rodziny i relacji w rodzinie na podstawie analizy tekstów ‘Younger brother or only child” i ‘ Birth order’ (zastosowanie konstrukcji each other, wykorzystanie przymiotników opisujących osobowość, np. sociable, responsible, aggressive, immature, użycie przedrostków tworzących przeczenia, przymiotników złożonych, np. hard-working, self-confident, zwrócenie uwagi na zjawisko false friends, np. sympathetic - nice). 7.Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisu osoby (wykorzystanie przymiotników i przysłówków modyfikujących przymiotniki, np. quite, very). 8.Nabywanie umiejętności reagowania na czyjąś wypowiedź (wyrażanie zdziwienia, zainteresowania, współczucia, np. How fantastic! What a pity! Really?, zastosowanie wtrąceń typu you know, I mean). 9.Rozwijanie zasobu słownictwa z zakresu tematu ‘pieniądze’ (zastosowanie czasowników np. can’t afford, invest, owe, rzeczowników np.loan, cashmachine, wyrażeń z przyimkami, np.pay in cash, invest in property, get in debt). 10.Dyskutowanie na temat przyzwyczajeń związanych z wydawaniem pieniędzy (utrwalenie konstrukcji czasu teraźniejszego, przyszłego, zastosowanie czasowników frazalnych, np. payback, zastosowanie wyrażeń nieformalnych, np. haven’t got a clue, zastosowanie czasu Present Perfect Simple, wykorzystanie przysłówków np. already, ever, yet,). 11.Wypowiadanie się na temat jak osiągnąć sukces finansowy w życiu, na podstawie analizy tekstu ‘The millionaire with a secret’( zastosowanie czasów Present Perfect Simple, Past Simple, utrwalenie form czasowników nieregularnych). 12.Opowiadanie o podróży na podstawie tekstu ‘TV presenter’s Amazon challenge’ (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous), tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących trwania i dokonania różnych czynności codziennych, np. jak długo znasz swojego przyjaciela, czego się ostatnio nauczyłeś (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous, używanie wyrażeń sincei for). 13.Opisywanie stanów emocjonalnych (użycie przymiotników o mocnym znaczeniu, tzw. Strong adjectives, np. tired-exhausted, funny-hilarious). 14.Formułowanie wypowiedzi pisemnej: email (zastosowanie stylu nieformalnego, stosowanie wyrażeń kolokwialnych, np. Thanks for having me, That’sall for now). •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 h pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie). Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnychna semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.