Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2017/2018
lektorat,
grupa nr 75
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 75 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 12:30 - 14:00
sala 360-361 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Marzena Maciejko |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Latham-Koenig, Ch (2013). English File Intermediate, 3rd Edition, Oxford University Press Literatura uzupełniająca: Murphy :English Grammar in Use Cambridge 2009 Vince, M (2003). Intermediate Language Practice, Macmillan Materiały własne lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press) 1. Omawianie zagadnień związanych z nawykami żywieniowymi, gotowaniem i przygotowywaniem posiłków - rozwijanie leksyki z tego zakresu. Rozmowa na temat ulubionego jedzenia i nawyków żywieniowych (użycie czasu Present Simple, przysłówków częstotliwości oraz czasowników złożonych np. cut down on). 2. Zabieranie głosu w dyskusji na temat wpływu jedzenia na nasze samopoczucie na podstawie tekstu ‘Mood food’ (słowotwórstwo: tworzenie przymiotników od rzeczowników i czasowników). 3. Wypowiadanie się na temat pracy w restauracji w oparciu o wysłuchany wywiad (porównanie i użycie czasów teraźniejszych Present Simple i Present Continuous, omówienie czasowników wyrażających czynności i stany). 4. Wyrażanie opinii na temat życia rodzinnego i relacji panujących w rodzinie, analiza danych statystycznych z sondażu przeprowadzonego przez BBC. 5. Mówienie o przyszłości (zastosowanie różnych form odnoszących się do przyszłości: be going to, will/shall, czas Present Continuous). 6. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisywanie osoby (użycie przymiotników opisujących osobowość człowieka oraz przysłówków modyfikujących przymiotniki; słowotwórstwo: użycie przedrostków do tworzenia przymiotników o znaczeniu przeciwnym). 7. Nabywanie umiejętności reagowania na czyjąś wypowiedź (wyrażanie zdziwienia, zainteresowania, współczucia, itp.). 8. Omawianie zagadnień dotyczących kwestii finansowych. Opisywanie własnych nawyków i upodobań związanych z wydawaniem i oszczędzaniem pieniędzy. Rozwijanie zasobu słownictwa z dziedziny finansów. Użycie czasu Present Perfect z przysłówkami: ever, just, already, yet. 9. Prowadzenie biznesu - analiza tekstu ‘The millionaire with a secret’ (porównanie użycia czasów Present Perfect Simple i Past Simple, utrwalenie form czasowników nieregularnych). 10. Wypowiadanie się na temat własnych osiągnięć i niezwykłych doświadczeń na podstawie tekstu opisującego wyczyn uczestniczki akcji charytatywnej (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous). 11. Opowiadanie o doświadczeniach życiowych związanych z odbytymi podróżami; opisywanie stanów emocjonalnych (użycie mocnych przymiotników tzw. ‘strong adjectives’). 12. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: email - styl nieformalny. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 liczba godzin pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst.(niedostateczny |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK [WYDZIAŁ MATEMATYKI, FIZYKI I CHEMII: Matematyka] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.