Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe cz.2 [12-PE-AR-S1-8SD.2] semestr zimowy 2017/2018
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe cz.2 [12-PE-AR-S1-8SD.2]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 4
Prowadzący: Danuta Kocurek
Literatura:

Literatura podstawowa i uzupełniająca jest każdorazowo dobierana do tematu przygotowywanej pracy dyplomowej.

Literatura dotycząca metodologii badań (wybrane pozycje):

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.

Nowak S., Metodologia badań socjologicznych, PWN, Warszawa 1970.

Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Wydawnictwo Nauko-Techniczne, Wrocław 1967.

Pilch, T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo „Żak” , Warszawa 1995.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, PWN, Warszawa 1984.

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1995.

Zakres tematów:

Treści seminarium zależą od tematu pracy dyplomowej i obejmują m.in.

- przygotowanie bibliografii do tematu pracy licencjackiej,

- sposób konstruowanie planu pracy,

- zasady pisania pracy dyplomowej,

- zagadnienia metodologiczne badań: metody, techniki

i narzędzia badawcze,

- sposoby prezentowania wyników badań,

- formułowanie wniosków i postulatów pedagogicznych.

Metody dydaktyczne:

metoda słowna (omawianie problematyki badawczej, analiza fragmentów pracy), problemowa (dyskusja), instruktaż

Metody i kryteria oceniania:

Opanowanie przez studentów korzystania z literatury w sposób selektywny i krytyczny w celu opracowania części teoretycznej pracy, przygotowanie planu pracy, formułowanie naukowych problemów badawczych dotyczących tematu pracy, znajomość metod, technik i narzędzi badawczych, przeprowadzenie badań według ustalonej procedury, opracowanie wyników badań własnych, prezentacja wyników badań, wniosków i postulatów pedagogicznych.

Bieżąca ocena studenta na podstawie prezentacji fragmentów pracy, przygotowania merytorycznego, dobrej znajomości literatury przedmiotu.

Uwagi:

dr D. Kocurek

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)